۲ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7112275
T T
۰ نفر
عضو هیات مدیره شرکت مخابرات :توسعه دیتا اولویت دهه 90 مخابرات است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/02 اقتصاد.شرکت مخابرات.توسعه دیتا قم ـ عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: با توجه به امکانات و زیرساختی که در اختیار داریم، اولویت دهه 90 مخابرات توجه ویژه به دیتا و توسعه آن است.
به گزارش ایرنا، ناصر یوسف پور روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از 17 طرح مخابراتی در قم، دهه 60 را دوران آماده کردن زیرساخت ها و امکانات زیربنایی برای توسعه مخابرات کشور، دهه 70 را دوران شکوفایی تلفن ثابت و دهه 80 را دوران شکوفایی تلفن همراه دانست.
وی با بیان اینکه قبل از انقلاب فقط 312 روستا امکان ارتباط مخابراتی داشتند افزود: پس از انقلاب با توجه به زیرساخت های دهه 60، 55 هزار روستای کشور ارتباط مخابراتی بدست آوردند.
یوسف پور گفت: در دهه 70، با واگذاری 25 میلیون خط تلفن ثابت در کشور و ضریب نفوذ 35 درصد که 19 درصد از استاندارد دنیا بیشتر است به اوج خدمات مخابراتی رسیدیم.
وی گفت: هم اکنون 12 هزار مرکز مخابراتی در کشور آماده ارائه خدمات و واگذاری خط به مشتریان هستند.
این عضو هیات مدیره شرکت مخابرات، شکوفایی تلفن همراه را حاصل ده سال تلاش در دهه 80 نامید و ادامه داد: تلفن همراه که در اوایل دهه 80 قیمتی سنگین داشت اکنون به قیمتی نازل رسیده است.
وی گفت: اکنون 95 درصد کشور تحت پوشش تلفن همراه قرار داشته و ضریب نفوذ این وسیله در حد 56 درصد است که رقم قابل قبولی در دنیاست.
یوسف پور گفت: توجه به دیتا و توسعه آن با توجه به ارزش افزوده خوبی که ایجاد می کند نقش مهمی در تولید ثروت خواهد داشت و خصوصی شدن مخابرات که تحرک بالایی به این مجموعه عظیم داده است، موجب تسریع رشد دیتا خواهد شد.
وی به اهمیت تولید محتوا برای بهره مندی از ارزش افزوده دیتا اشاره کرد و افزود: از شهر قم به عنوان شهری مهم و مذهبی انتظار داریم که محتوای متناسب با فرهنگ اسلامی را تامین کند.
یوسف پور در پایان گسترش دفاتر ICT در روستاها را انقلابی در تعاملات اجتماعی و مالی آنان ذکر کرد و ورود این مقوله به زندگی مردم را باعث تحول در اقتصاد خانواده دانست.
همزمان با هفته ارتباطات ، 17 طرح مخابراتی در مناطق مختلف شهری و روستایی قم به بهره برداری رسید.
نصب آنتن BTS تلفن همراه، اجرای شبکه کابل ونصب ,DLC تاسیس ساختمان جدید مرکز دستجرد، احداث شبکه و تجهیزات تغذیه نیروی شهری، احداث شبکه تغذیه نیروی روستایی و اجرای برنامه جامع مکانیزه مالی طرحهایی بود که روز دوشنبه در مراسمی با حضور مسوولان استانی و شرکت مخابرات افتتاح شد.
مبلغ کل سرمایه گذاری در این طرحها 13 میلیارد و 460 میلیون ریال اعلام شده است.ک/2 569 / 380/506 شماره 142 ساعت 17:53 تمام
۰ نفر