۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7111251
T T
۰ نفر
سامانه یکپارچه گمرکی درگمرک منطقه ویژه اقتصادی شیراز راه اندازی شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/28 اقتصاد.گمرک.منطقه شیراز- معاون دفتر واردات گمرک جمهوری اسلامی گفت: سامانه یکپارچه امور گمرکی موسوم به آسیکودا در گمرک منطقه ویژه اقتصادی شیراز راه اندازی شد.
به گزارش ایرنا، سید مجتبی پورسیف،چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شیراز افزود: با استفاده از این سامانه، صدور پروانه و تشریفات گمرکی بطور همزمان در منطقه ویژه اقتصادی انجام می شود.
وی ادامه داد: مزایای این سامانه، بالا بردن سرعت کار، دسترسی آسان به داده های آماری ، امکان تهیه گزارش های تحقیقاتی و مقایسه ای در عملکردهای مختلف گمرکی ، امکان بهره گیری از فنون و مهارت های مدیریتی و بررسی کالاهای وارداتی و صادراتی است.
پورسیف اضافه کرد: واردات از طریق استان فارس در سال گذشته 17 هزار و 208 تن به ارزش 60 میلیون دلار بود که اهم آنها از کشورهای چین ، امارات متحده و سوییس انجام شد.
وی بیان داشت: بیشترین حجم واردات مربوط به مواد اولیه ، ماشین آلات خط تولید بوده است.
وی بیان کرد: در فرودین ماه امسال نسبت به سال گذشته واردات از طریق منطقه ویژه اقتصادی شیراز ، 688 درصد از لحاظ ارزشی و 354 درصد به لحاظ وزن افزایش داشته است.
معاون دفتر واردات گمرک جمهوری اسلامی اظهار داشت: استان فارس در میان 163 گمرک کشور از رتبه 33 برخوردار است.
وی گفت: اخیرا گمرک اختصاصی چینی و چسب به شیراز واگذار شده و تجهیزات پزشکی نیز در حال واگذاری است.
وی افزود: این مهم به واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی ، افزایش تولید و افزایش اعطای انبارها کمک می کند.
همچنین رییس اداره مناطق آزاد ویژه گمرک کشور گفت: معافیت از ارزش افزوده برای واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی در حال تصویب است.
عزیز شمس افزود: این قانون که سالهاست تدوین شده تاکنون مسکوت مانده و گمرک ایران بدنبال اعمال این حق قانونی برای تولیدکنندگان است.
وی ادامه داد:این طرح در هیات وزیران در حال تصویب است و کمک بزرگی به رشدواحدهای تولیدی خواهد کرد.ک/2 680 /675 شماره 111 ساعت 13:58 تمام
۰ نفر