۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7111151
T T
۰ نفر

استاندار قزوین:

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7111151
استاندار قزوین: ترویج فرهنگ و هنر اسلامی مطالبه نانوشته مردم از هنرمندان است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/28 فرهنگی.هنر.فرهنگ و هنر اسلامی.هنرمندان قزوین - استاندار قزوین، با تاکید بر توجه فعالان عرصه هنر به ترویج فرهنگ و هنر اسلامی به عنوان عنصر پرورش دهنده نسل کنونی و فردای جامعه گفت: توجه و دقت نظر به این مساله از مطالبات و انتظارات جدی و نانوشته مردم از هنرمندان بشمار می رود.
مهندساحمد عجم سه شنبه شب در حاشیه دیدار با هنرمندان استان قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: اصلی ترین وظیفه هنرمند پاسداشت از هنر واقعی و کمال گرا است، زیرا بهترین صیانت کنندگان این عرصه هنرمندانی هستند که به خلق آثار هنری با این ویژگی دست می زنند.
وی، انتقال محاسن و خوبی های عرصه هنر برای تقویت هویت اسلامی و ملی بین نسل نو و پرورش و ظهور استعدادها و خلاقیت های جوانان ایرانی در عرصه های مختلف هنری را از دیگر مطالبات جامعه از هنرمندان برشمرد و اظهار کرد: دنیای غرب از هنر به چشم یک کالا در جهت پیشبرد اهداف سیاسی، سلطه گرایانه و آلودگی های اقتصادی و فرهنگی نگاه می کند اما هنر در نظام جمهوری اسلامی کمال جو و بدنبال اهداف الهی است.
استاندار قزوین پیگیری هنر کمال گرا و الهی را موجب جلب افکار و آرای مردم در مسیر درست، دستیابی به آرامش قلبی و نشاط، تعمیق باورهای توحیدی وهویت شناسی صحیح دانست و خاطرنشان کرد: هنر غرب با این موضوعات و اهداف هنر در حوزه دینی و اسلامی فاصله فراوانی دارد.
این مسوول به دیدارش با جمعی از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر استان قزوین اشاره کرد و گفت: در این دیدار پیشنهاد و نظرهای خوبی به منظور ترویج فرهنگ و هنر اسلامی مطرح شد که امیدواریم با استمرار این گونه نشست ها و دیدارها در مسیر توسعه فرهنگ و هنر اسلامی در استان بیشتر گام برداریم.
عجم از قزوین به عنوان استانی مطرح و صاحب نام در بخش فرهنگ و هنر ایرانی - اسلامی نام برد و خاطر نشان کرد: قزوین از پیشینه دراز و غنی در عرصه فرهنگی و هنری برخوردار است و وجود پیشکسوتان و نامداران فراوان در عرصه های مختلف هنری از گذشته تا به امروز به خوبی این مساله را نشان می دهد.
وی فعالان عرصه هنر و فرهنگ معاصر استان قزوین را نیز هنرمندانی توانا و زبردست خواند و گفت: نگاه مسوولان این استان در بخش فرهنگ و هنر استفاده مطلوب از تجربه و نظرهای هنرمندان و پیشکسوتان این بخش است که می توانند با خلق آثار هنری برجسته به تقویت فرهنگ و هنر دینی و پیوستگی هرچه بیشترمردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک کنند.
استاندار قزوین با اشاره به اینکه باید به بخش اقتصاد در هنر توجه بیشتری شود، اظهار داشت: پیگیری و توجه به اقتصاد در هنر منافاتی با یکدیگر ندارند و این مساله به معنای فاصله گرفتن از ماهیت هنر نیست بلکه هدف از آن ایجاد جنبه های حمایتی و کمک به خوداتکایی و رفع نیازمندی و دغدغه های هنرمندان برای پیشرفت و توسعه در کار آنان است.
وی به مطالبات و خواسته های هنرمندان استان قزوین از مسوولان اشاره کرد و افزود: این خواسته ها، مطالبات معوقه از گذشته های دور هستند که امروز روی هم انباشته شده است.
عجم با بیان این مطلب که هنرمندان استان قزوین نیازمند فضاهای فیزیکی، حمایت های معنوی و توجه به الزام برخی موارد مورد نظر خود در دستگاه های اجرایی هستند، خاطر نشان کرد: با تشکیل دبیرخانه مربوط به هنرمندان استان و احصای نیازها و اولویت بندی ها آنها بر اساس منابع، ظرفیت ها و مقررات قانونی بدنبال برنامه ریزی برای رفع نیازها و دغدغه های هنرمندان عزیز در عرصه های مختلف هستیم.
وی در پایان با تاکید بر تلاش هنرمندان برای تبدیل هنر کمال گرا و الهی به مطالبه فراگیر و عمومی یادآور شد: هنرمندان باید با هماهنگی و همفکری زمینه ترویج هنر دینی و اسلامی در سطح جامعه را فراهم کنند.
7392/616/1644/506 شماره 011 ساعت 08:54 تمام
۰ نفر