۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7110257
T T
۰ نفر
قالیباف: در حوزه امنیت ملی ، هیچ موضوعی مهم تر از امنیت فرهنگی نیست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/23 اجتماعی.شهری.فرهنگ تهران - شهردار تهران با بیان اینکه زمانی پایه های یک حکومت می لرزد و آینده درخشان آن متزلزل می شود که عرصه فرهنگی آن به خطر بیفتد ، گفت: هیچ موضوعی در حوزه امنیت ملی، مهم تر از موضوعات مربوط به امنیت فرهنگی نیست.
به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران محمد باقر قالیباف در نشست هم اندیشی مدیران فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران افزود: استقلال یک کشور زمانی به خطر می افتد که استقلال فرهنگی آن و نه استقلال سیاسی، اقتصادی و حوزه دفاع و امنیت در خطر باشد.
وی با بیان اینکه در دنیا نمی توان برخلاف سنت های الهی حرکت کرد گفت: این را به صراحت می گویم که وای به حال مسلمانی که منزلت خود را نشناسد و فلسفه وجودی خود را نداند چراکه همه گرفتاری ها و بدختی ها از همین نقطه آغاز می شود.
قالیباف خاطرنشان کرد: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری هر اتفاقاتی که می افتد باید منجر به آن شود که بر انسان ها اثر بگذارد و اوج این اثر گذاری ها در امور فرهنگی است و همانطور که حضرت علی (ع) نیز در نهج البلاغه اشاره کرده اند باید قدر منزلت خود را بدانیم و ببینیم که کجا ایستادیم و شان نزولمان چیست.
شهردار تهران با بیان اینکه بر اساس فرموده حضرت امام (ره ) ریشه همه بدبختی و خوشبختی ها در فرهنگ هر ملتی است اظهارداست: پس بر این اساس جایگاه خود را بشناسید و درک کنید .
قالیباف در ادامه خاطر نشان کرد : اگر می خواهیم اخلاق اسلامی را در جامعه رونق دهیم ، سنت های الهی اجازه نخواهند داد که دروغ بگوییم ، گزارش غلط بدهیم ، تهمت بزنیم و غیبت کنیم و بعد آن بخواهیم برای اسلام تمدن سازی کنیم که اگر اینگونه شود باید به عدالت خداوند شک کرد.
وی افزود: من به عنوان کسی که راوی دفاع مقدس است به صراحت می گویم آن چیزی که ما را در جبهه ها موفق کرد ،عنصر انسانیت بود، هرکه انصاف، صداقت ، اخلاق و برادری داشت با خدا معامله می کرد و به هیچ چیز جز خدا خود را نمی فروخت.
تهرام9100/1666 شماره 129 ساعت 19:05 تمام
۰ نفر