۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7109089
T T
۰ نفر

معاون وزیر آموزش و پرورش:

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7109089
معاون وزیر آموزش و پرورش: ایجادجامعه دانش بنیان باهویت اسلامی ایرانی رسالت مهم معلمان است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/18 اجتماعی.آموزش و پرورش.تجلیل از معلمان نمونه.گنبدکاووس گنبدکاووس - معاون پرورشی و تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش، ساخت جامعه دانش بنیان با هویت اسلامی ایرانی را مهمترین رسالت معلمان و فرهنگیان کشور دانست.
به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر زکریا یازرلو روز یکشنبه درآیین تجلیل از 28 معلم و فرهنگی نمونه شهرستان گنبدکاووس، گفت: افق سند چشم انداز 20 ساله و نیز نقشه جامع علمی کشور که از منویات مقام معظم رهبری می باشد، تحقق جامعه دانش بنیان با هویت اسلامی ایرانی است که همه باید برای رسیدن به آن تلاش مضاعف نمایند.
وی، بابیان اینکه اساس تحقق این سند از مدرسه آغاز می شود، افزود: برای تحقق این مهم مدرسه نیاز به مدیریت آموزشی و پرورشی قوی دارد تا بتواند تمامی زیرساخت های تربیتی را براساس نقشه جامع علمی کشور، منویات مقام عظمای ولایت و راهبردهای وزارت آموزش و پرورش فراهم نمایند.
دکتر یازرلو، گسترش فناوری، تولید علم، آینده نگری و جهانی شدن را از رویکردهای مهم در نقشه جامع علمی کشور دانست و اضافه کرد: فرهنگیان و معلمان بایستی به این رویکردها توجه جدی داشته و به آن عمل نمایند.
وی همچنین افزایش جلب اعتماد معلمان (اعتمادسازی ) را مهمترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش درمدیریت جدید برشمرد و تصریح کرد: عملیاتی کردن طرح های مختلف از جمله بیمه طلایی فرهنگیان و تسری آن به بازنشستگان و افزایش رفاه عمومی معلمان درراستای این رویکرد انجام شده و می شود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش همچنین رسیدن به تمدن بزرگ ایرانی اسلامی را از دیگر اهداف سند چشم انداز، نقشه جامع علمی کشور و منویات مقام معظم رهبری دانست و گفت: برای تحقق این مهم نیز که زیرساخت آن از مدرسه آغاز می شود، معلمان درخط مقدم قرار دارند.
وی دربخش دیگری ازسخنان خود نیز به رشد علمی کشور طی دو دهه گذشته اشاره کرد و افزود: براساس گزارش یونسکو، طی 18 سال گذشته کشور ایران از 12درصد رشد علمی برخوردار بوده است.
یازرلو، اضافه کرد: برای ارتقای رشد علمی کشور بایستی به فعالیت های پژوهشی همراه با نوآوری که دارای مزیت اقتصادی نیز باشند، توجه جدی و عملی صورت گیرد زیرا رسیدن به افق های پیش بینی شده، آسایش و رفاه عمومی به همراه خواهد داشت.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز دراین آیین باتبریک هفته معلم گزارشی از موفقیت های علمی و پرورشی دانش آموزان و فرهنگیان این شهرستان در سطح ملی و استانی ارائه داد و برلزوم رفع برخی کمبودها و مشکلات ازجمله نداشتن کانون های فرهنگی - تربیتی و اردوگاه تفریحی در گنبدکاووس تاکید کرد.
نبی الله آخوندی همچنین به نحوه انتخاب معلمان نمونه این شهرستان اشاره کرد و گفت: درسال تحصیلی جاری مجموعا 28 معلم و فرهنگی نمونه از بین 400 نفر پیشنهادی توسط دانش آموزان و مدارس انتخاب شدند.
درپایان این آیین که امام جمعه و برخی مسوولان گنبدکاووس و معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیرکل آموزش و پرورش گلستان دران حضور داشتند و با اجرای برخی برنامه های فرهنگی و هنری همراه بود، از معلمان نمونه با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
آموزش و پرورش شهرستان 290 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان حدود 54 هزار دانش آموز درسه مقطع تحصیلی و حدود 4 هزار فرهنگی دارد.
/7479/622/506 شماره 066 ساعت 13:07 تمام
۰ نفر