۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7108788
T T
۰ نفر

رییس دانشگاه:

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7108788
رییس دانشگاه: دانشگاه ادیان و مذاهب اهداف تبشیری ندارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/15 فرهنگی.دانشگاه ادیان و مذاهب.حجت الاسلام نواب.قم قم - رییس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: مطالعات و فعالیت های دانشگاه ادیان و مذاهب با اهداف تبشیری نیست بلکه هدف شناخت سایر ادیان الهی و غیر الهی است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب عصر پنجشنبه در جمع میهمانان همایش واکاوی روابط تاریخی - فرهنگی ایران و عراق در دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: مطالعه ما درباره دیگر دین ها به هیچ وجه با اهداف تبشیری نیست بلکه هدف، شناخت بهتر آن ادیان و عقاید پیروان آنهاست تا بتوانیم هنگام تعامل و گفت و گو با آنان آشنایی کامل داشته باشیم.
معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: ما با شناخت دیگر ادیان و تکیه بر مشترکات میان آنها حقانیت دین مبین اسلام را رقم خواهیم زد چون آنچه امروز با عنوان تضادهای قومی و اختلافات دینی یاد می کنیم نشات گرفته از نبود شناخت لازم است.
نواب بیان داشت: امروز این دانشگاه با عقبه ی علمی حوزه های علمیه توانسته گام های مثبت و شایسته ای در زمینه نزدیکی ادیان نسبت به هم بردارد.
رییس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به بازدید سال گذشته جمعی از نمایندگان پارلمان آلمان از دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: عضو حزب سبز آلمان با دیدن این دانشگاه شگفت زده شده بود و باور نمی کرد که چنین دانشگاهی در ایران آن هم در شهر قم وجود داشته باشد و آزادی عقیده موجود را تحسین می کرد.
نواب در ابتدای این دیدار گفت: عراق کشوری دارای تمدن قوی و مردمی صاحب اندیشه و دوست و برادر ایران است.
وی با اشاره به تنوع قومی و مذهبی این کشور افزود: معتقداست که در عراق نیز وجود چنین دانشگاهی همانند دانشگاه ادیان و مذاهب لازم است، چرا که در این کشور تعدد اقوام و ادیان از شیعه و سنی گرفته تا مسیحی و یهودی که در نقاط مختلف عراق پراکنده اند.
لازم به ذکر است، میهمانان عراقی همایش واکاوی روابط فرهنگی ـ تاریخی ایران و عراق که روز 13 اردیبهشت ماه در سالن مشروطه کتابخانه مجلس شورای اسلامی با حضور رییس مجلس و نخست وزیر سابق عراق آغاز از روز گذشته وارد شهر قم شدند.
این هیات عراقی تاکنون ضمن زیارت بارگاه ملکوتی حرم حضرت معصومه (س ) و دیدار با برخی از مراجع تقلید، از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور )، دانشگاه ادیان ومذاهب، جامعه المصطفی العالمیه و کتابخانه بزرگ آیت الله مرعشی نجفی بازدید بعمل آورده است. ک/2 7405 / 380/ 1539 شماره 182 ساعت 20:17 تمام
۰ نفر