۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7108674
T T
۰ نفر

عمل تعویض دریچه قلب دربوشهر با موفقیت انجام شد

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7108674
عمل تعویض دریچه قلب دربوشهر با موفقیت انجام شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/15 اجتماعی.درمان.دانشگاه علوم پزشکی.قلب بوشهر بوشهر- در یک عمل موفقیت آمیز جراحی در بیمارستان بنت الهدی بوشهردریچه آئورت قلب یک بیمار که دچار نارسایی بود خارج و به جای آن دریچه مصنوعی فلزی کار گذاشته شد.
جراح و فوق تخصص قلب و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: بیمار فردی 70 ساله از اهالی شهرستانهای یکی از استانهای مجاور بود که مدتها از درد قفسه سینه و تنگی نفس رنج می برد.
دکتر ابراهیم شفیعی پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: درآزمایشات تشخیصی و اکوکاردیوگرافی که از وی به عمل آمده بود مشخص شده بود که دریچه آئورت بیمار دچار نارسایی است و به علت اینکه بیماری وی طول کشیده بود و اقدام به درمان صورت نگرفته بود، باعث گشادی دهلیز و بطن و در نتیجه نارسایی قلبی شده بود.
وی اظهارداشت:همچنین انواع آریتمی و بی نظمی در ضربان قلب بیمار نیز بوجود آورده بود که همه اینها به همراه سن بالا خطرات بیهوشی و ریسک عمل بیمار را بالامی برد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: با فراهم کردن کلیه امکانات لازم ، بیمار در اتاق عمل جراحی قلب بیمارستان بنت الهدی بوشهر تحت عمل قرار گرفت و با اقدامات ویژه ای که برای بیمار در زمینه بیهوشی و پرقیوژن و همکاری تکنیسین های اتاق عمل صورت گرفت دریچه نارسای بیمار خارج و دریچه فلزی مصنوعی در محل دریچه آئورت قرار داده شد.
دکتر شفیعی ادامه داد:پس از عمل جراحی با مراقبت خوبی که در بخش مراقبت های ویژه ازاین بیمارصورت گرفت بدون هیچگونه عارضه ای در کمترین زمان ممکن از دستگاه تنفس مصنوعی جدا شد .
وی یادآورشد: این دریچه مصنوعی مادام العمر بوده ودر صورت مراقبت نیاز به تعویض ندارد. ک/3 628/539 شماره 069 ساعت 12:49 تمام
۰ نفر