۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7107164
T T
۰ نفر
معاون قوه قضاییه: برخورد با مفسدان اقتصادی در کشور آغاز شده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/08 اجتماعی.داخلی.قوه قضاییه.اسماعیلی زنجان- معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، گفت: برخورد با مفسدان اقتصادی در کشور آغاز شده و پس از صدور حکم قطعی برای این افراد، اطلاع رسانی های لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.
غلامحسین اسماعیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: برای برخی از این مفسدان حکم صادر و محکوم شده اند.
وی، یادآورشد: در حوزه امور قضایی بحث سیاسی دخالتی نداشته و قضات پرونده ها بدون ملاحظه سیاسی و مد نظر قرار دادن جایگاه و شخصیت سیاسی افراد به جرایم آنها رسیدگی می کنند.
اسماعیلی، به فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب به رییس قوه قضاییه مبنی بر برخورد جدی با مفسدان اقتصادی اشاره و اظهار کرد: فرامین معظم له در اولویت کاری قضات قرار داشته و برای شناسایی، برخورد و رسیدگی به جرایم مفسدان اقتصادی از هیچ اقدام قانونی دریغ نخواهد شد و بلافاصله پس از فرمان رهبر فرزانه انقلاب اقدامات جدی برای رسیدگی به پرونده لیست افرادی که رییس جمهور اعلام کرده اند، شروع شده است.
معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده ها نسبت به جرم رخ داده، نوع ، حجم و تخلفات صورت گرفته و مندرج در پرونده مدت زمان طولانی را به خود اختصاص خواهد داد، به شایعاتی در مورد وضعیت، رفاه و امتیازات افراد متمکن در زندانها اشاره کرد و گفت: هیچ زندانی در شرایطی بهتر از سایر زندانیان قرار نداشته و برای هر کسی متناسب با نوع پرونده و روند اصلاح و تربیتی شرایطی در زندانها فراهم می شود.
*سران فتنه در زمان حاضر به مردگان سیاسی کشور تبدیل شده اند* معاون قوه قضاییه، تدابیر اندیشیده شده در زمینه برخورد با سران فتنه را موجب منفور شدن آنان در میان مردم دانست و خاطرنشان کرد: مسوولیت کیفری سران فتنه بهرغم فضای سیاسی موجود باقی است و آنان باید به سزای عمل خود برسند.
اسماعیلی، افزود: دستگاه قضایی باید متناسب با مقتضایات جامعه با مجرمان برخورد کند و در شرایطی مناسب آنان را به کیفر اعمالشان برساند.
7319/522/587 شماره 220 ساعت 19:11 تمام
۰ نفر