۶ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7106674
T T
۰ نفر

معاون وزیر کار :

۶ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7106674
معاون وزیر کار : نرخ سود تسهیلات بانکی بالاست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/06 اجتماعی.کار.کرمانشاه کرمانشاه - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کار و امور اجتماعی گفت: نرخ سود تسهیلات بانکی بالاست و نیازمند تحول جدی است.
امیر احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در خصوص نرخ پول و سرمایه طبیعتا شورای عالی بانکها و شورای پول و اعتبار تصمیم گیری خواهد کرد اما آنچه در تصمیمات، با توجه به سال جهاد اقتصادی باید مد نظر قرار گیرد این است که باید تحول جدی در نرخ سود تسهیلات بانکی داده شود.
وی افزود: دید مدیران بانکها نیز باید نسبت به اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و بازرگانی تغییر کند و سمت و سوی اعطای تسهیلات به سمت تولید حرکت کند.
وی تاکید کرد: در این صورت است که می توانیم به افق 1404 دست یابیم.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به جهاد اقتصادی در سال جاری گفت: سهم بانکها در این جهاد می تواند این باشد که نگاهشان را در واحدهای خرد به این سمت ببرند که واحدهای تولیدی نسبت به واحدهای بازرگانی بیشتر از این تسهیلات بهره مند شوند و مدیران ارشد بانکها هم بتوانند با تغییر سود بانکی به این جهاد اقتصادی کمک کنند.
معاون وزیر کار در ادامه با اشاره به برنامه های وزارت کار در خصوص ارتقای کیفیت کار کارگران در واحدهای تولیدی گفت: با تمرکز بر خلاقیت، نوآوری و ابتکاری که سرمایه های انسانی یعنی کارگران خوب و زحمتکش، در سراسر کشور و استان کرمانشاه دارند سمت و سوی برنامه های وزارت کار در امسال و سال آینده این است که میزان مشارکت کارگران در ارزآوری و تغییر روشهای تولید را به سهم بیشتری ارتقا دهد.
وی افزود: این می تواند یکی از حرکات در جهت جهاد اقتصادی باشد.
احمدی در خصوص طرح دورکاری کارگران نیز گفت: طرح دورکاری، در برنامه تحول اداری است که طبیعتا بعد از ابلاغ معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری برای تمام دستگاههای اجرایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند لازم الاجراست.
وی تصریح کرد: این طرح بر اساس پیشنهاد وزارت کار و امور اجتماعی و تصویب هیات وزیران برای تمام دستگاهها لازم الاجراست الا دستگاههایی مانند نیروی انتظامی و نظامی و کادر پزشکی .
احمدی افزود: در اجرای این مصوبه بسیاری از دستگاهها می توانند با اقداماتی که انجام می دهند باعث کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و در جهت جهاد اقتصادی که امسال نامگذاری شد گام بسیار مناسبی را بردارند.
وی تصریح کرد: وزارت کار و امور اجتماعی به عنوان مبدع و پیشنهاددهنده طرح نیروی کاری 70 درصد از نیروهای خود را دور کار کرده است و بسیار منظم از همکاران خود که در دورکاری هستند گزارش می گیرد.
وی یکی از دستاوردهای دورکاری را توجه به کانون خانواده عنوان کرد و گفت: یکی از دستاوردهای بسیار خوب و مطلوب دور کاری این است که کانون گرم خانواده که شاید در سیستم قبلی مورد هجمه قرار می گرفت، در این سیستم مورد توجه قرار داده شده و بسیاری از بانوان که می توانند از بحث دور کاری استفاده کنند ضمن اینکه از اشتغال استفاده می کنند می توانند به گرمای خانواده بیفزایند.
7452/567/ 1645 شماره 150 ساعت 17:26 تمام
۰ نفر