۶ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7106643
T T
۰ نفر
قم، اولین شهری است که موفق به فروش 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/06 اجتماعی.شورای شهر قم.رییس قم -رییس شورای اسلامی شهر قم اعلام کرد :قم اولین شهر در ایران اسلامی است که موفق به فروش 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت شده است .
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمینسیدمحمد آتش زر روز سه شنبه در نشست خبری مشترک اعضای شورای اسلامی شهر قم با اصحاب رسانه اظهار داشت: اکنون در دور سوم آغاز بکار شورای اسلامی شهر قم هستیم و در این دوره، حرکتی عظیم برای اجرای طرحهای مهم عمرانی این شهر آغاز شده است.
وی افزود: در دور سوم شورای اسلامی شهر قم، دولت و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، این زمینه را فراهم کرده اند تا بتوانیم از تسهیلات فروش اوراق مشارکت برای عمران و آبادانی این شهر استفاده کنیم.
آتش زر یادآور شد: عملیات اجرایی طرح عظیم حرم - جمکران با اختصاص 20 میلیارد تومان تسهیلات در دور دوم فعالیت شورای اسلامی شهر قم کلید خورد و با فروش 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت، موفق به بازگشایی و تملک 95 درصد از طول مسیر این طرح شدیم.
وی با اشاره به اینکه تملک پنج درصد باقی مانده طول مسیر این طرح، از فردا با اعمال ماده 9 آغاز خواهد شد،ابراز امیدواری کرد:بخشی از این طرح، نیمه شعبان امسال به بهره برداری برسد.
آتش زر همچنین بیان داشت:سه تقاطع غیر همسطح بسیج،آیت الله کاشانی و شهید امینی بیاتدر سومین دوره شورای شهر قم مورد بهره برداری قرار گرفت و شش تقاطع غیر همسطح دیگر در دستور کار شوراست که برخی از آنها شروع شده و برخی در حال مطالعه است که بزودی عملیات اجرایی آنها نیز آغاز می شود.
رییس شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: یکی از رویکردهای اصلی دور سوم این شورا، افزایش سطح رفاه اقتصادی مناطق شهر قم بخصوص مناطق محروم است.
آتش زر اضافه کرد: احداث سلسله پل های جمهوری به طول 8/1 کیلومتر، علاوه بر رفع معضل ترافیک در این منطقه باعث افزایش سطح اقتصادی آن نیز خواهد شد.
وی ابراز داشت: در سومین دوره شورای اسلامی شهر قم، با تسهیلات 5/82 درصدی دولت،250 اتوبوس دستگاه جدید به ناوگان حمل و نقل درون شهری قم افزوده شد.
آتش زر درباره طرح مونوریل قم نیز گفت: عملیات اجرای مونوریل با 35 میلیارد تومان اعتبار آغاز شد و امسال پیشنهاد 244 میلیارد تومان بودجه برای تکمیل این طرح و آغاز بکار خط متروی قم به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.
وی افزود: در صورت تصویب این بودجه در مجلس،نصف این مبلغ را دولت در اختیار سازمان قطار شهری قم قرار می دهد و مابقی قرار است با فروش اوراق مشارکت و با ضمانت دولت تامین شود.
آتش زر با بیان اینکه طرح مونوریل قم تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: با بررسی کارشناسی و تصویب استاندار قم، قرار شد خط مونوریل بجای عبور از مقابل حرم مطهر حضرت معصومه (س )، از زیرگذر عبور کند. ک/2 553/ 556 شماره 119 ساعت 16:18 تمام
۰ نفر