۶ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7106551
T T
۰ نفر
بر اثر سرمازدگی 430 میلیارد ریال خسارت به باغهای ملکان وارد شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/06 اقتصاد.کشاورزی.ملکان ملکان،تبریز- فرماندار ملکان گفت: بر اثر سرمازدگی بهاره بیش از 430 میلیارد ریال خسارت به باغهای شهرستان ملکان وارد شد.
به گزارش ایرنا ،مصطفی قاسمی روز سه شنبه در نشست ستاد بحران شهرستان ملکان با اعلام این خبر ،افزود: به علت سرمازدگی زمستان سال گذشته و بهار امسال بیش از 62 درصد باغهای انگور و درختی دچار خسارت شده اند.
وی افزود: متاسفانه برخی از باغها صد در صد خسارت دیده اند و پیش بینی می شود با توجه به اینکه سرمازدگی بهاره تا پایان اردیبهشت ماه ادامه داشت میزان خسارت به 600میلیارد ریال نیز برسد.
وی همچنین خسارت 70درصدی اراضی دیم در اثر کمبود بارندگی پاییز سال گذشته را یادآور شد و گفت: متاسفانه در این مدت حتی یک مورد هم بارندگی در شهرستان رخ نداده و میزان خسارت از این بابت به 100میلیارد ریال می رسد.
فرماندار ملکان با اشاره به خسارت وارده در اثر سرمازدگی به باغات که هفت هزار هکتار را شامل می شود خواستار مساعدت و اقدام فوری در این زمینه شد وی گفت: با توجه به اینکه درختان انگور شامل بیمه نیستند تا هفت سال آینده این درختان ثمر نخواهند داد که باید در این رابطه اقدام جدی صورت گیرد .
قاسمی همچنین به بارندگی های اخیر اشاره کرد و افزود :خوشبختانه بارش خوبی در شهرستان داشتیم اما تا رسیدن به میزان مشابه سال گذشته که 270 میلی متر بود 60 میلی متر فاصله داریم.
وی لزوم ساماندهی رودخانه 'مردق چای ملکان ' را که از وسط شهر جاری است را مورد تاکید قرارداد و گفت: درصورت ساماندهی نشدن این رودخانه و تشدید بارندگی ؟ سیل و آب گرفتگی شهر را تهدید می کند.
شهرستان ملکان با 98 هزار نفر درفاصله 153 کیلومتری جنوب تبریز ،مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است .
7223/7228/593/ 1645 شماره 027 ساعت 10:35 تمام
۰ نفر