۲ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7105872
T T
۰ نفر
امام جمعه شیراز: با موضوع جهاد اقتصادی به صورت سطحی برخورد نشود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/02 اجتماعی.نماز جمعه شیراز.آیت الله ایمانی.مسایل کلان شیراز- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: یکی از مباحثی که درسالهای گذشته با آن روبه رو بودیم این است که به مباحث اصلی به صورت سطحی نگاه می شود ولی جهاد اقتصادی یک مسئله عمقی است که در تمام لایه های جامعه وجود دارد.
به گزارش ایرنا،آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نمازجمعه شیراز افزود: باید به هشت درصد رشد اقتصادی برسیم درحالی که در خوشبینانه ترین برنامه ها دو یا سه درصد را پیش بینی می کنند.
وی با بیان این که اجرایی شدن برنامه های توسعه نیاز بیشتر به خیزش و اجرایی کردن کارهای زیربنایی درکشور دارد گفت: احساس می شود که قوای سه گانه باید به این موضوع توجه ویژه ای کنند.
امام جمعه شیراز گفت: باید از انجام کارها بصورت جزیره ای پرهیز شود که در این صورت کار ابتر خواهد شد و نتیجه ای را به دنبال نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه فردا با دیدار سفیران مردم ولایتمدار استان فارس با رهبر معظم انقلاب، اجلاسیه سرداران و 14600 شهید استان فارس کلید می خورد گفت: حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز با توجه به اهمیت اجلاسیه حضور خود در این جمع را لازم دیدند و بر مردم استان فارس منت گذاشتند تا روز 14 اردیبهشت همراه با دیگر مسوولین در اجلاسیه شهدا شرکت کنند.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز همچنین گفت:بدون هماهنگی کارها به صورت کامل انجام نخواهد شد آیت الله ایمانی درزمینه رسیدن به این هماهنگی ها افزود:هرماه می بایست جلسات هماهنگی بین مسوولین استان و نمایندگان برگزارشود.
امام جمعه شیرازاظهار داشت: برای استان فارس وظیفه داریم که کار کنیم و باید با هماهنگی مدیران اجرایی و نمایندگان استان،کارها انجام شود .
وی گفت: توجه به مسایل کلان بر مباحث حاشیه ای مقدم است.
آیت الله ایمانی گفت: متاسفانه برای جذب کامل اعتبارات تلاش و هماهنگی لازم را مشاهده نمی کنیم.
نماینده ولی فقیه در فارس افزود: چرا تعدادی از مصوبات سفرهای دولت به فارس اجرایی نشده و حتی اعتبارات آن نیز جذب نگردیده، است ؟ آیت الله ایمانی گفت: بنابر دلایلی امروز در استان شاهدیم که اعتبارات عمرانی فارس از لحاظ درصد رشد، کمتر از دیگر استان ها است.
وی افزود: مسوولین و نمایندگان سایر استان ها در تلاشند بطور کامل از این اعتبارات برای پیشرفت استان خود استفاده کنند.
نماینده رهبرمعظم انقلاب در فارس گفت: استان فارس در جذب اعتبارات از استان های خراسان رضوی ، اصفهان و اذربایجان عقب تر است چرا که به طور مثال روند اجرایی استادیوم های ورزشی این استان ها قابل مقایسه با وضعیت امروز استادیوم بزرگ شیراز نیست.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در سفر دور دوم از اعتبارات وزارت نفت مبلغی جهت کمک به مساجد و مراکز دینی در نظر گرفته شد ولی تاکنون هیچ گونه اعتباری تخصیص داده نشده است. ک/2 1497 /675/506 شماره 123 ساعت 17:09 تمام
۰ نفر