۲ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7105853
T T
۰ نفر

امام جمعه بوشهر:

۲ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7105853
امام جمعه بوشهر: اسلام خواهی مهمترین عامل خیزش های مردم مسلمان منطقه است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/02 سیاسی.داخلی.نماز جمعه بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ملت های مسلمان منطقه خواهان حاکمیت اسلام راستین در کشورهای خود هستند واین مهمترین عامل خیزش آنان است.
به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر افزود: سال ها حکام وابسته بر این کشوها حکومت کرده اند واین حکام برای حفظ حاکمیت خود فقط به یک اسلام ظاهری اکتفا کرده و مردم خود را از کمترین حقوق دینی محروم می کردند و سوزاندن مساجد و قرآن ها در این کشورها توسط عوامل این رژیم ها خود بیانگر این مطلب است.
وی تصریح کرد: وابستگی همه جانبه حکام این کشورها به استعمارگران از دیگر دلایل جنبش های مردمی است چون مردم نمی پذیرند که حکامشان جاسوس غرب باشند.
امام جمعه بوشهر تحقیر ملت ها از سوی حاکمان خائن را از دیگر عوامل بیداری و جنبش های موجود در کشورهای اسلامی دانست.
صفایی بوشهری با اشاره به ذخایر طبیعی و ثروت های بسیار زیاد موجود در کشورهای منطقه گفت: یکی دیگر از عوامل این قیام ها، چپاول اموال و دارایی های این کشورها و ملت ها توسط بیگانگان و حکام مستبد است .
وی با مخاطب قرار دادن سازمان های بین المللی گفت: امروز نهادهای حقوق بشر کجا هستند که ببینند مردم مظلوم بحرین چگونه دارند قتل عام می شوند؟ سازمان کنفرانس اسلامی کجاست ؟ شورای امنیت کجاست ؟ امام جمعه بوشهر اظهار داشت: ما مردم ایران و بویژه مردم ولایتمدار استان بوشهراین جنایات را محکوم می کنیم و خواستار محکومیت این جنایات در سطح بین المللی هستیم.
وی افزود: ما از حرکت دانشجویان که در محکومیت این جنایات سه روزدر ساحل خلیج فارس تجمع کرده اند حمایت می کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر همچنین با اشاره به دوم ادیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران یک هدیه الهی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تمام صحنه ها به خوبی در دفاع از انقلاب نقش آفرینی کرد.
وی اظهار داشت: این نهاد با توانمندی های خود در عرصه نرم و سخت افزاری در نظام اسلامی و تاریخ اسلام یک پدیده اعجاب انگیز است.
امام جمعه بوشهر با اشاره به روز زمین پاک، تامین محیط سالم و بهداشتی برای زندگی مردم را ضروری دانست و گفت: حفظ محیط زیست و ارتقای سطح سلامت در فضای جغرافیای زیستی یک امر بسیار حساس و حیاتی است.
وی وجود پدیده گرد وغبار، وجود آلاینده های نفت وگاز و فاضلاب و پسماند را سه مشکل بهداشتی استان دانست و خواستار برنامه ریزی دقیق برای مرتفع شدن این مشکلات شد.
نمازگزاران بوشهری پس از اقامه نماز جمعه در حمایت از ملت های مظلوم منطقه، مسیر مصلی نماز جمعه تا میدان قدس را راهپیمایی کرده و با سردادن شعارهایی انزجار خود را از جنایات حاکمان خائن این کشورها اعلام کردند.
632/508 شماره 104 ساعت 16:09 تمام
۰ نفر