۳۱ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7105468
T T
۰ نفر

در نخستین روز از سومین سفر استانی هیات دولت

۳۱ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7105468
در نخستین روز از سومین سفر استانی هیات دولت 118 طرح و پروژه عمرانی، آموزشی و فرهنگی در استان کردستان افتتاح شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/31 اقتصاد.سفرهای استانی.طرحهای عمرانی سنندج - در نخستین روز از سومین سفر استانی هیات دولت به استان کردستان بیش از 118 طرح و پروژه عمرانی، آموزشی و فرهنگی در 10 شهرستان این استان ، چهارشنبه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در شهرستان قروه ساختمان سد سنگ سیاه با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری افتتاح شد.
این سد از نوع خاکی غیر همگن با طول تاج یک هزارو 85 متر و طول بدنه 32 متر از پی است که حجم مخزن آن 33 میلیون متر مکعب است.
از اهداف این سد علاوه بر تامین آب شرب و تامین کمبود آب کشاورزی، آبیاری سه هزار و 610 هکتار از اراضی زیر دستی است.
در شهرستان مرزی مریوان غضنفری وزیر بازرگانی به عنوان نماینده معین رییس جمهور ابتدا یک جایگاه توزیع گاز فشرده طبیعی ( CNG ( را در بلوار کردستان شهر مریوان افتتاح کرد.
هزینه ساخت این جایگاه 12 میلیارد ریال و در زمینی به مساحت یک هزار و 200 متر مربع در مدت شش ماه ساخته شده است.
وی همچنین کلنگ ساخت پارک چهار هکتاری شهر مرزی مریوان که قرار است با صرف هزینه ای حدود 10 میلیارد ریال در مدت شش ماه ساخته شود را به زمین زد.
عملیات اجرایی ساخت دومین سالن بزرگ ورزشی استان کردستان نیز در حضور وزیر بازرگانی در مریوان آغاز شد.
سالن ورزشی زاگرس قرار است با اعتباری افزون بر 15 میلیارد ریال در مدت 24 ماه با ظرفیت یک هزار و 200 نفر با زیر بنای سه هزار و 750 متر مربع احداث شود.
- در کامیاران عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر کار و امور اجتماعی در مراسم افتتاح کارخانه شیر پاستوریزه این شهرستان شرکت کرد.
مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان در این مراسم گفت: این کارخانه با اعتبار 19 میلیارد ریال راه اندازی شده است و ظرفیت جذب 20 تن شیر در روز و تولید انواع ماست، پنیر و دوغ را دارد.
محمد ابراهیم حسن نژاد افزود: این کارخانه در زمینی به مساحت هفت هزار و 265 متر مربع و با اشتغالزایی 50 فرصت شغلی ساخته شده و در مجموع بیش از دو هزار خانوار روستایی از مزایای این طرح بهره مند می شوند.
- ایستگاه پمپاژ آب روستایی سنگ سفید شهرستان سنندج که با سه میلیارد و 233 میلیون ریال هزینه به منظور آبیاری 80 هکتار زمین شیب دار احداث شده به همراه طرح آبیاری تحت فشار زمین های پایاب سد گاوشان شهرستان کامیاران با 45 میلیارد ریال هزینه نیز با حضور صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید.
طرح آبیار تحت فشار کامیاران برای پوشش 900 هکتار زمین کشاورزی روستاهای ماراب، سرچم، الک طراحی شده است.
- تصفیه خانه فاضلاب شهری سنندج که با اعتباری افزون بر3 هزار میلیارد ریال احداث شده دیگر طرحی بود که روز چهارشنبه در مراسمی با حضور وزیر کشور راه اندازی شد.
مصطفی محمد نجارهمچنین از طرح کمربندی (بلوار) شهر سنندج که به طول سه هزار و 800 متر با هزینه 40 میلیارد ریال در دست ساخت است، بازدید کرد.
شماره 247 ساعت 18:48 تمام
۰ نفر