۲۷ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7104552
T T
۰ نفر

وضعیت هوای تبریز بار دیگر اضطراری شد

۲۷ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7104552
وضعیت هوای تبریز بار دیگر اضطراری شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/27 اجتماعی.داخلی.محیط زیست تبریز- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: وضعیت هوای تبریز و برخی شهرهای این استان در حالت اضطرار قرار گرفته و در صورت تصویب کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای استان احتمال دارد فردا مدارس شهرهای آلوده تعطیل شود.
بیوک رییسی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: بر اساس گزارش مرکز پایش و کنترل آلودگی هوای شهر تبریز، آلودگی هوای تبریز در حالت خیلی ناسالم و اضطرار قرار دارد.
وی افزود: میانگین ذرات معلق در هوای تبریز 240 میکروگرم در مترمکعب بوده که این میزان در بیشترین حد خود به 560 میکروگرم در مترمکعب رسیده است.
وی علت اصلی تشدید آلودگی هوا در تبریز را گرد و غبار وارد شده از مناطق جنوب غربی کشور اعلام کرد و گفت: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی این وضعیت تا 24 ساعت آینده علاوه بر تبریز در شهرهای سهند، مراغه ، میانه، مرند، بناب، هشترود، آذرشهر و ملکان نیز ادامه خواهد داشت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی عنوان کرد: با توجه به ماندگاری این توده هوای آلوده در استان تا روزهای آینده، پیشنهاد تعطیلی مدارس شهرهای آلوده به کمیته اضطرار داده شده که در صورت تصویب کلیه مقاطع تحصیلی شهرهای یاد شده تعطیل خواهد شد.
وی از مردم تبریز و دیگر شهرهای آلوده استان خواست از تردد غیر ضروری در شهر پرهیز کرده و در صورت لزوم با رعایت نکات بهداشتی اقدام به رفت و آمد نمایند.
7237/593/ 1645 شماره 105 ساعت 14:41 تمام
۰ نفر