۱۰ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7101346
T T
۰ نفر
بیش از 3/2 میلیون نفر گردشگر و مسافر نوروزی به استان سمنان سفر کردند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/10 اجتماعی.عیدانه.سفرهای نوروزی.معاون استاندار سمنان - معاون سیاسی امنیتی استانداری و جانشین رییس ستاد تسهیلات نوروزی استان سمنان از ورود و سفر بیش از دو میلیون و 325 هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی در تعطیلات نوروز امسال به این استان خبر داد.
علیرضا خلخالی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش دارد.
وی با اشاره به اسکان بیش از 135 هزار نفر مسافر نوروزی در این استان گفت : این تعداد مسافر اسکان یافته نسبت به نوروز گذشته 14 درصد کاهش دارد.
خلخالی گفت: در تعطیلات نوروز امسال تاکنون بیش از 200 هزار نفر از مسافران نوروزی از جاذبه های تاریخی و گردشگری این استان بازدید کرده اند وی حجم مسافرتهای درون و برون استانی را در نوروز امسال بیش از 86 هزار و 120 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 1/6 درصد رشد دارد.
جانشین رییس ستاد تسهیلات نوروزی استان سمنان به وقوع 377 مورد حادثه رانندگی درون و برون شهری در ایام نوروز امسال دراین استان اشاره کرد و گفت: این تعداد نسبت به نوروز قبل 19 درصد کاهش دارد.
وی با بیان اینکه از این تعداد 117 مورد درون شهری و 260 حادثه برون شهری بوده است گفت: در حوادث رانندگی در این مدت 276 نفر مجروح و 30 نفر فوت شده اند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان همچنین با اشاره به وقوع حوادث رانندگی به ویژه واژگونی خودروها از مسافران عبوری از این استان خواست با رعایت قوانین و مقررات و پرهیز از تخلفات حادثه ساز سفری خوب و مناسب را برای خود و خانواده خود ایجاد نمایند.
550 کیلومتر از مسیر یک هزار کیلومتری تهران - مشهد از راههای استان سمنان می گذرد و سالانه از این استان 14 میلیون نفر زائر و مسافر تردد می کنند.ک/3 599 شماره 147 ساعت 16:14 تمام
۰ نفر