۲۳ اسفند ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 7017530
T T
۰ نفر
حدود یکهزار شعبه از بانکهای کشور در ایام نوروز فعال هستند # تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/12/73 حدود یکهزار شبعه از بانکهای کشور در ایام تعطیلات نوروزی ، به مردم خدمات بانکی ارائه می کنند.
یک مقام اگاه در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت .. میزان تزریق اسکناس به بانکها در اسفند ماه سال جاری نسبت به سالهای گذشته بیشتر شده و مشکلی از نظر تامین نقدینگی وجود ندارد.
وی تصریح کرد .. همچنین تعداد شعب کشیک بانکها در ایام تعطیلات نوروزی نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است .
این مقام شایعات مربوط به تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه هفته اینده را تکذیب کرد و گفت .. تمام پرداختها تا پایان سال جاری انجام می شود و در صورت لزوم ، پرداختها در روزهای تعطیل نیز انجام خواهد شد.
وی تشکیل صف در مقابل بانکها در اسفند ماه هر سال را طبیعی دانست و گفت .. این امر به علت محدود بودن تعداد کارکنان ، افزایش پرداختها و جابجایی اسکناس از مناطق پر پول به مناطق نیازمند می باشد.
کمالی مسوول روابط عمومی بانک صادرات ایران گفت .. در ایام نوروز 257 شعبه این بانک در سراسر کشور خدمات بانکی را به مردم ارائه می کنند.
وی افزود.. مردم برای خرید خود می توانند بجای اسکناس از خدماتی چون چک قرمز این بانک که هر برک ان تا مبلغ 200 هزار ریال از سوی این بانک ، تضمین شده استفاده کنند.
حکیمیان مسوول روابط عمومی بانک تجارت نیز در این زمینه گفت .. بیش از 100 شعبه این بانک در ایام نوروز در ارائه خدمات بانکی فعال هستند.
وی افزود.. چک پول بانک تجارت از 50 هزار ریال تا 500 هزار ریال می تواند بجای اسکناس در معاملات نقدی مورد استفاده مردم قرار گیرد.
مسوول یکی از شعب بانکی ملی در این زمینه گفت ..این بانک حقوق کارکنان چند سازمان و وزارتخانه را پرداخت می کند و به همین دلیل تعداد زیادی از کارمندان برای دریافت حقوق مراجعه کرده اند.
بهنام مسوول روابط عمومی بانک سپه نیز در مورد استفاده از خدمات اعتباری بجای اسکناس در معاملات نقدی اظهار داشت .. این بانک نیز علاوه بر فعال نمودن تعدادی از شعب خود در تهران و شهرستانها در ایام تعطیلات نوروزی ، خدماتی دیگری چون عابر بانک را در تمام ساعات شبانه روز به مردم ارائه می کند.
قربانکریمی مسوول روابط عمومی بانک ملت گفت .. برخی از شعب بانک ملت در تهران و سایر شهرستانها در ایام نوروز در ارائه خدمات بانکی به مردم فعال هستند.
چند تن از کارشناسان امور بانکی در گفتگو با خبرنگار ما گفتند ..
عدم عرضه پول به شکل تدریجی در روزهای اخر سال ، از مشکلات عمده بانکها در کشور می باشد.
این کارشناسان معتقدند اوایل بهمن ماه هر سال ، زمان مناسبی برای پرداختهای اخر سال بخشهای دولتی و خصوصی می باشد .
بگفته انان چاپ و نشر پول جدید برای مقابله با تجمع مردم در مقابل بانکها ، راه حل این مهم نیست و این کار ، اقتصاد را دچار اخلال می کند.
در اسفند ماه هر سال به دلیل افزایش خرید کالا ، حجم مبادلات پولی کشور بیشتر می شود و از طرفی چون این معاملات به صورت نقد صورت می گیرد موجب افزایش نیاز به اسکناس می شود.
برای جایگزینی معاملات به صورت نقدی ، روشهای متفاوتی وجود دارد و در این زمینه ، هر یک از بانکها از شیوه های خاصی استفاده می کنند.
۰ نفر