۹ اسفند ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 7016562
T T
۰ نفر
ساخت دریچه های نیروگاه ابی کارون 3/ در داخل انجام میشود # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 9/12/73 ساخت و طراحی دریچه های طرح توسعه نیروگاه ابی سدشهید عباسپور /کارون 1/در کشور انجام می شود.
مهندس عبدالحسن مهنما مدیر عامل شرکت فرآب در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان این مطلب گفت : اهداف شرکت فرآب تشکیل ستاد مدیریت ایرانی برای ایجاد نیروگاههای ابی می باشد.
وی گفت :با تجزیه مولفه های طرحهای بزرک نیروگاه ابی با مدیریت ایرانی می توان ارزیابی مناسبی از امکان فنی داخلی داشت .
مهندس مهنما افزود: کمبودهادرزمینه ساخت نیروگاههای ابی رامی توان درارتباط باتکنولوژی خارجی و تربیت نیروی انسانی کارامدی که توان حذب تکنولوژی و دانش فنی لازم راداشته باشند ، حبران کرد.
مدیرعامل شرکت فراب در ادامه گفت : شرکت فرآب در پائیز سال 1372 توانست با شرایط مناسبتربرنده مناقصه طرح توسعه نیروگاه شهید عباسپور /کارون یک / شود.
مهندس مهنما افزود: گروه صنعتی سدید در یک همکاری تنگاتنک با "فراب" در حال حاضر طراحی دریچه های این نیروگاه را بر عهده گرفته است .
وی گفت : در بخش های دیگر چنانچه صنعت داخلی توانائی انجام کار رانداشته باشد ، تولید مشترک شرکتهای خارجی و کارخانجات ایرانی مورد توجه قرار می گیرد و در قرارداد با پیمانکارهای خارجی قید می شود که بخشهائی از کار باید به صنعتگران داخلی واگذارشود.
مدیر عامل شرکت فراب افزود: به همین منظور برای ساخت 4 واحد 250 مگاواتی توربین های نیروگاه سد شهید عباسپور با پیمانکار خارجی طرف قرارداد شرط گذاشته شد که دو واحدان و درمورد ژنراتور نیز بخش مکانیکی ان در داخل ساخته شود.
وی گفت این به صنعت گران داخلی امکان اشنائی با تکنولوزی خارجی و کسب دانش فنی لازم دراین زمینه راخواهد داد.
مدیر عامل شرکت فراب افزود: در حال حاضر پروژه کارون /1/ مرحله مذاکرات با شرکتهای خارجی برای عقد قراردادهای فرعی راطی می کند ، و قراردادهائی که باکارفرما و متقابلا پیمانکاران ایرانی و خارجی برای بخش های مختلف بسته شده در مرحله طراحی است .
وی گفت : قرارداد نیروگاه 2000 مگاواتی کارون /3/در شرف عقد قرارداد است دراجرای این طرح نیز از کلیه تجربیاتی که در جریان اجرای طرح کارون /1 / بدست امده استفاده خواهدشد.
مهند مهنما افزود: بامهلتی که از کارفرمای طرح 400 مگاواتی سد مخرنی کرخه به شرکت فراب داده شده این شرکت در تدارک تهیه پیشنهاد برای بخش تجهیزات این طرح است .
وی گفت : با کسب دانش فنی دراین طرحها دراینده برای دیگر پروژه های ملی ازجمله کارون /4 / که مناقصه ان در حال انجام است و نیز برای همه نیروگاههای ابی قابل انجام خواهدبود.
پایان / 13/ 300/ 44 سطر
۰ نفر