۲۹ دی ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 7014016
T T
۰ نفر
پاکستان در حال مذاکره برای واردکردن نفت از عربستان سعودی است # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/10/73 پاکستان در حال مذاکره بامقامهای عربستان سعودی برای وارد کردن نفت خام از این کشور است.
خبرگزاری یونایتدپرس از ریاض گزارش داد/ مشاور اقتصادی نخست وزیر پاکستان/ واسیم جعفری/ روز چهارشنبه با وزیر نفت عربستان سعودی/ هشام ناظر/ درباره واردات نفت خام و همکاری در زمینه پروژه های بالقوه دیگر مذاکره کرد.
پاکستان از طریق شرکت نفت ارامکو عربستان سعودی نفت خام وارد خواهد کرد.
جعفری به جلسه دو روزه کمیسیون همکاری مشترک عربستان سعودی - پاکستان پایان داد که حاصل این جلسه توسعه تجارت بین دو کشور بود.
ارزش صادرات عربستان سعودی به پاکستان در سال مالی 93-94 به 462 میلیون دلار رسید در حالیکه وارداتش از این کشور 238 میلیون دلار ثبت شد.
عربستان سعودی بزرگترین عرضه کننده نفت به پاکستان است. پاکستان یک تولیدکننده خرد نفت است که روزانه 60 هزار بشکه نفت تولید می کند عربستان سعودی 5/43 میلیون دلار برای انجام اصلاحات اقتصادی به پاکستان کمک کرده است. اجرای اصلاحات اقتصادی در پاکستان با هماهنگی صندوق بین المللی پول و بانک جهانی صورت می گیرد.
شرکت سرمایه گذاری و کشاورزی سعودی - پاک روز سه شنبه اعلام کرد سرمایه این شرکت با دو برابر افزایش به 5/64 میلیون دلار رسیده است.
۰ نفر