۲۴ مهر ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 7009129
T T
۰ نفر
رئیس مجلس خواستار تهیه به موقع کالاهای مورد نیاز مردم از سوی دولت شد # تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/7/73 رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا با اتخاذ سیاستهای مشخص و تخصیص به موقع اعتبارات لازم کالا های صروری به ویژه کالا های اساسی را تهیه و در دسترس مردم قرار دهد .
اقای ناطق نوری که صبح روز یکشنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی سخن می گفت افزود با توجه به حمایتهائی که از سوی مقام معظم رهبری قوه قصائیه و قوه مقننه در زمینه مقابله با مسئله گرانی و گرانفروشی بعمل امده دولت در شرایط مناسبی برای مبارزه با این مشکل قرار گرفته است .
وی گفت انتظار مردم و نمایندگان مجلس از دولت این است که در مورد کالاهائی که خود دولت تولید کننده انها است یک سیاست دقیق و پیش بینی شده برای نظارت کنترل و قیمت گذاری این نوع کالا ها داشته باشد .
رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود گسیل گسترده نیرو های نظامی امریکا به بهانه حمایت از کویت را محکوم کرد و گفت امروز برای دنیا این سئوال مطرح است که چه مرجع قانونی به امریکا اجازه داده است با لشگر کشی های خود در مناطق مختلف جهان ایجاد نا امنی کند .
وی قیمومیت امریکا بر جهان را رد کرد و افزود حرکت نیرو های رژیم عراق به سمت کویت و به دنبال ان لشگرکشی گسترده امریکا به منطقه اجرای یک سنایور شیطنت بار و مشکوک است .
رئیس مجلس تصریح کرد حصور نیرو های امریکائی قبل از انکه برای کشور انقلابی و مردم همیشه در صحنه ایران تهدیدی باشد کشور های منطقه را تهدید می کند .
اقای ناطق نوری همچنین خطاب به کشور های عرب و حوزه خلیج فارس گفت از لشگرکشیهای امریکا به منطقه درس بگیرید و بدانید صرف این همه پول برای وارد کردن این همه تجهیزات نظامی به منطقه جزاینکه جیب امریکا و هم پیمانانش را پر کند و به حصور نظامی انها مشروعیت به بخشد نتیجه دیگری نخواهد داشت .
رئیس مجلس افزود اوصاع به گونه است که حتی کشور فرانسه نیز لشگرکشی امریکا به منطقه را محکوم کرد و معتقد است که دولت امریک با این کار قصد توجیه مشکلات داخلی خود را دارد .
وی همچنین سیاستهای رژیم عراق را که دست اویزی برای حصور نیرو های بیگانه در منطقه می شود نکوهش کرد و افزود جمهوری اسلامی ایران خواستار حفظ تمامیت ارصی و استقلال عراق است .
اقای ناطق نوری همچنین حادثه تاسف بار سقوط هواپیما و کشته شدن جمعی از هموطنان را به خانواده انها و ملت ایران تسلیت گفت .
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود یاد و خاطره دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را که هفته گذشته به لقاء ا...
پیوستند گرامی داشت .
۰ نفر