۲۱ بهمن ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 7006098
T T
۰ نفر
ای . بی. ام نیز بهای تعدادی از محصولات خود را تا 30 درصد کاهش داد # نیویورک - خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/11/74 شرکت "ای بی ام" آمریکا در پی کاهش قیمت میکروپروسسورهای کامپیوتری و پائین امدن قیمت محصولات رقبای تجاریش ، بهای انواع کامپیوتر خود را پائین اورد .
به نوشته روزنامه نیویورک تایمز شرکت "ای بی ام " بهای کامپیوترهای قابل حمل و کامپیوترهای مدل " پی سی 300 " راتا30 درصدکاهش داده است .
مقامهای این شرکت آمریکایی دلیل این اقدام را پائین آمدن بهای میکروپروسسورهای کامپیوتری اینتل که اصلیترین قطعه این محصولات به شمار می روند ، عنوان کرده اند.
شرکت کامپیوترهای اینتل هفته گذشته قیمت انواع میکروپروسسورهای "پنتیوم " و " پنتیوم پرو" را در دامنه ای بین 16 تا 38 درصد پائین آورد. از انجائیکه این اقدام به تولیدکنندگان کامپیوتر امکان مناسب برای کاهش هزینه ها می دهد کارشناسان صنعت کامپیوترسازی آمریکا پیش بینی کردند که شرکتهای تولیدکننده با دست بازتری در جهت پائین اوردن قیمت محصولاتشان حرکت کنند.
اپل اولین شرکت کامپیوترسازی بود که در این مسیر گام نهاد و به منظور افزایش تقاضا و کاهش موجودی انبارهایش بهای محصولات پرطرفدار خود را تا میزان 11 درصد کاهش داد.
اکنون مسئولان شرکت ای بی ام می گویند که بهای کامپیوتر پرطرفدار پی سی 300 که دارای چیپ پنیوم 166 مگاهرتز و 2/1 گیگا بایت حافظه است در بازار آمریکا 12 درصد کاهش یافته و هر دستگاه 3019 دلار فروخته خواهد شد .
ای بی ام قیمت یک مدل دارای میکروپروسسور 133 مگاهرتز را حدود 17 درصد پائین اورده و 2499 دلار عرضه خواهد کرد . این شرکت قیمت یک مدل دارای میکروپروسسور 75 مگاهرتز را به سطح 1339 دلار تنزل داده که در مقایسه با قیمتهای گذتشه 30 درصد کاهش پیدا کرده است .
۰ نفر