۲۷ دی ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 7004410
T T
۰ نفر

افزایش وابستگی اقتصادی تایوان به چین

۲۷ دی ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 7004410
افزایش وابستگی اقتصادی تایوان به چین # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی - 27/10/74 وابستگی اقتصادی تایوان به تجارت با چین روبه افزایش است و بازار چین تقریبا دو درصد از رشد اقتصادی سالانه 52/6 درصدی تایوان را به خود اختصاص داده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از شورای برنامه ریزی و توسعه اقتصادی بین چین و تایوان تولید ناخالص داخلی تایوان در صورتی که چین واردات از تایوان را مسدود کند به 95/1 در صد نزول خواهد کرد.
این شورا که در سطح دولت است اعلام کرد: ازدست دادن بازار چین همچنین نرخ بیکاری تایوان را تا نیم درصد واحد افزایش خواهد داد.
در صورت وقوع این تحریم بخش های تولید چرم، پوست ، تجهیزات مکانیکی و منسوجات بیش از همه لطمه خواهد دید.
به گزارش این شوراامار تجارت و سرمایه گذاری که بین سالهای 1990 تا 1994 جمع آوری شده نشان می دهد که دوطرف چهارمین شریک عمده تجاری یکدیگر هستند.
تجارت دوجانبه 3/9 در صد کل تجارت تایوان و 9/6 درصد تجارت چین رابه خود اختصاص می دهد.
در همین حال تایوان تاکنون به طور غیرمستقیم بیش از 25 میلیارد دلار در چین سرمایه گذاری کرده و به مواد خام و کارگر ارزان چین نیاز دارد در حالیکه چین به سرمایه گذاری خارجی نیازمند است.
تجارت غیر مستقیم بین تایوان و چین به ویژه از طریق هنک کنک در 10 ماه اول سال 1995 میلادی 7/30 درصد نسبت به سال پیش از ان افزایش یافت و به 3/17 میلیارد دلار رسید.
۰ نفر