۲ دی ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 7002702
T T
۰ نفر

دولت مجارستان خرید و فروش ارز را آزاد کرد

۲ دی ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 7002702
دولت مجارستان خرید و فروش ارز را آزاد کرد # وین - خبرگزاری جمهوری اسلامی 2/10/74 به گزارش خبرگزاری رسمی اتریش " اپا"دولت مجارستان خرید و فروش و معاملات خصوصی ارز را در این کشور آزاد اعلام کرد.
طبق این گزارش کابینه این کشور قانون قبلی معاملات ارزراکه بر مبنای آن سالانه صرفا خرید 800 دلار توسط اتباع مجاری مجاز اعلام شده بود حذف کرد.
اپا افزود: بر اساس قانون جدید خرید و فروش ارز هریک ازاتباع مجاری مجازاست برای مسافرت های خارجی خود به 200 هزار فورنت / 1460 دلار / ارز دولتی خریداری کند.
برپایه این گزارش مجلس مجارستان در اوایل اکتبرسال جاری میلادی نیز قانونی را تصویب کرد که به موجب آن اتباع عادی این کشورمی توانند از اول ژانویه سال آینده میلادی خرید کالا از خارج را با/ فورنت / واحد پول مجارستان پرداخت کنند.
این گزارش ادامه می دهد: اتباع مجارستان می توانند طبق این قوانین خریدهای خود از کشورهای خارجی را با کارت اعتباری بانک های مجارستان و با فورنت بپردازند و حتی ازدفترچه های پس اندازهای مجاری خود در خارج از این کشور پول دریافت کنند.
به گزارش اپاخرید و فروش سهام واوراق بها دار در خارج ازمجارستان و همچنین گشایش حساب های ارزی برای اتباع این کشور همچنان ممنوع است.
۰ نفر