۲۳ آبان ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 7000094
T T
۰ نفر

حضور سونی در بازار کامپیوتر امریکا

۲۳ آبان ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 7000094
حضور سونی در بازار کامپیوتر امریکا # نیویورک - خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/8/74 شرکت سونی ژاپن پس از مدتها انتظار اعلام کرده است که به تولید مدلهای مختلف کامپیوترهای شخصی در امریکا خواهد پرداخت .
این اقدام سونی در پی حضور رقبای عمده داخلی ، ان ائی سی ، شارپ ، توشیبا و ماتسوشیتا الکترونیک در بازار امریکا که در حال حاضر علاوه بر تولید وسائل صوتی و تصویری ، کامپیوتر شخصی نیز تولید و رعضه می کنند ، صورت گرفته است .
به نوشته روزنامه نیویورک تایمز از انجائیکه این شرکت بزرک ژاپنی در نظر دارد انواع مدلهای کامپیوترهای شخصی در امریکا تولید کند ، پیش بینی می شود که اقدام ان در مقایسه با دیگر شرکتهای ژاپنی که عمدتا به تولید کامپیوترهای قابل حمل (لپ تاپ ) در امریکا پرداخته اند، تاثیر گسترده تری در بازار اینکشور داشته باشد.
مقامهای شعبه سونی در امریکا گفته اند انتظار دارند تولید کامپیوتر در امریکا تا پائیز سال اینده شروع شود . بر اساس قرارداد منعقده قرار است شرکت امریکایی اینتل برد اصلی این کامپیوترها را عرضه کرده و طرف ژاپنی طراحی ، تولید و عرضه انرا انجام دهد.
کارشناسان صنعت کامپیوترسازی پیش بینی می کنند که با توجه به شهرت سونی در عرضه وسائل صوتی و تصویری مرغوب در امرکا ، این شرکت بتواند در این بخش نیز مشتریان لازم را بدست اورد. سونی هنوز بهای کامپیوترهای تولیدی خود که به عقیده تحلیلگران نقش عمدهای در میزان حضور در بازار امریکا خواهد داشت اعلام نکرده است اما پیش بینی می شود پائین بودن قیمت در کنار معروفیت میتواند جایگاه مطلوبی برای این شرکت ژاپنی ایجاد کند.
۰ نفر