۲۴ مهر ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 6997970
T T
۰ نفر
کرایسلر در پی تولید خودروهای کوچک ارزان برای بازارهای اسیایی است # نیویورک خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/7/74 یک شرکت خودروسازی بزرک دیگر امریکا به منظور گسترش حضور خود در بازارهای خارجی تولید و عرضه خودروهای کوچک را در دستور کار خود قرار داده است .
به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال شرکت کرایسلر در فکر تولید خودروهای کوچک و ارزان قیمت برای بازارهای اسیایی به ویژه کشورهای هند و ویتنام است .
بهای این خودروها بین 3500 تا 6 هزار دلار خواهد بود و از طریق سرمایه گذاری مشترک با تولیدکنندگان داخلی تولید خواهند شد .
این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که شرکتهای خودروسازی فراملیتی به صورت فزاینده ای در پی تولید خودروهایی هستند که پاسخگوی نیازهای ویژه کشورهای در حال توسعه که مردم انها فاقد قدرت خرید بالا هستند باشد .
انهابرای انکه بتوانند در بازا این گروه از کشورها بیشتر نفوذ کنند در تولید خودروهایی که ضمن ارزان بودن از امنیت لازم نیز برخوردار است دنبال می کنند .
کرایسلر اخیرا خودروهای ویژه ای را برای فروش در بازارهای اروپای غربی امریکا لاتین و بخشی از اسیا عرضه کرده است اما این خودروها تفاوت چندانی با تولیدات داخلی این شرکت ندارد و لذا مقامهای این شرکت امریکایی می گویند که در فکر تولید خودرویی هستند که خاص بازارهای اسیایی باشد .
تحلیلگران صنعت خودروسازی می گویند شرکتهای جنرال موتورز امریکا و فولکس واگن المان که پیش از این اقدام به عرضه خودروهای کوچک در کشورهای در حال توسعه کرده اند از موفقیت لازم برخوردار شده اند .
۰ نفر