۱۰ تیر ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 6990962
T T
۰ نفر
کشورهای رو به رشد آسیا بافشارهای امریکا روبه رو خواهند شد # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/4/74 محقق موسسه اقتصادی دوو کره جنوبی گفت: کشورهای رو به رشد آسیا هدف بعدی امریکا برای اعمال فشارهای اقتصادی خواهند بود.
خبرگزاری فرانسه از هنک کنک گزارش داد/ کیم کیونک-یوپ گفت: واضح است که کره جنوبی هدف بعدی امریکا برای اعمال فشارهای اقتصادی است. این فشارها برای گشودن بازار کره از سوی امریکا اعمال خواهد شد.
وی گفت: واشنگتن که ادعا می کند درجنک تجارت اتومبیل با ژاپن برنده شده است/ توجه خود را به سوی سئول معطوف خواهد کرد.
محقق موسسه اقتصادی دوو کره جنوبی گفت: امریکا می داند که بعد از ژاپن/ بیشترین کسری تراز تجاری در زمینه تجارت اتومبیل را با کره جنوبی ثبت کرده است. کره جنوبی سال گذشته یک هزار و 905 دستگاه اتومبیل امریکایی وارد کرددر حالیکه 206 هزار و 625 دستگاه اتومبیل به امریکا صادر کرد.
تهدیدهای بعدی امریکا برای اعمال محدودیتهای اقتصادی کشورهای چین، هند، اندونزی، فیلییپن، تایوان وتایلند را در برخواهد گرفت. امریکا برسر موضوعات مختلف مانند دستیابی به بخشهای مالی و رعایت حق چاپ و تقلید بااین کشورهااختلاف دارد.
امریکا سالانه 5/64 میلیارد دلار کالا به ژاپن، چین، مالزی، تایلند، فیلیپین، اندونزی و هند صادر می کنددر حالیکه ارزش وارداتش از این کشورها سالانه 120میلیارد و 800 میلیون دلار است.
به عقیده تحلیلگران استفاده از حربه اعمال تحریمهای اقتصادی یک جانبه از دولت سوی واشنگتن تاسف بار است زیرا سازمان تجارت جهانی به عنوان یک بازوی مثبت برای حل این گونه اختلافات ایجاد شده است.
سخنگوی وزارت خارجه تایلند گفت: تایلند با حل یک جانبه اختلافات تجاری مخالف است.
نخست وزیرسنگاپور نیز هشدار داد اختلافات تجاری دو جانبه بین قدرتهای بزرک اقتصادی جهان، تجارت آزاد را به شدت تهدید می کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص اعمال تحریمهای یک جانبه گفت: چین همیشه خواستار حل اختلافات تجاری از طریق مذاکره به جای استفاده از اعمال تحریم است.
۰ نفر