۴ اردیبهشت ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 6986062
T T
۰ نفر

ظرفیت انبارهای علوفه کشور افزایش می یابد

۴ اردیبهشت ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 6986062
ظرفیت انبارهای علوفه کشور افزایش می یابد # تهران .خبرگزاری جمهوری اسلامی 4/2/74 ظرفیت انباری علوفه کشور از 80 هزار تن در سال 70 به حدود 500 هزار تن در سال 73 رسید. این میزان تا پایان برنامه دوم به یک میلیون تن افزایش خواهد یافت.
غلامحسن مروی مدیر شرکت تهیه ، تولید و توزیع علوفه استان خراسان در گفتگو با خبرنگاران اعزامی بازدیدکننده از بزرگترین مجتمع ذخیره سازی علوفه این استان ضمن اعلام این خبر گفت.. این استان با داشتن 16 میلیون راس دام که معادل یک ششم دام کل کشور است ، اقدامات مهمی را برای ذخیره سازی علوفه انجام داده است.
وی گفت.. تنظیم بازار علوفه از مهمترین وظایف شرکت علوفه خراسان است و در این راستا همه ساله وظیفه خرید تضمینی محصولات کشاورزی اعم از ذرت و جو را در سطح استان به عهده داشته است.
وی افزود.. تولید کنستانتره به عنوان خوراک اماده دام به جهت بالا بردن حجم مواد اولیه علوفه ای و استفاده صحیح از مواد اولیه از دیگر فعالیت های شرکت علوفه خراسان بوده است.
به گفته وی این شرکت در راستای وظایف خود با داشتن سه کارخانه تولید خوراک دام و طیور در سطح استان و با ظرفیت بیش از 100 هزار تن همه ساله کنستانتره مورد نیاز دامداران را تولید و میان انها توزیع کرده است.
مروی اظهار داشت.. به دلیل استقبال کشاورزان از کاشت ذرت توسط بخش خصوصی مقدمات راه اندازی یک واحد ذرت خشک کنی به ظرفیت 10 تن در ساعت فراهم شده و طی سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت.. این شرکت در سال 73 ضمن ذخیره سازی مقدار قابل توجهی جو تاکنون در جهت رفع نیاز سال جاری دامداران / بیش از 110 هزار تن جو ، 80 هزار تن کنستانتره دامی و حدود 150 هزار تن دان طیور بین تعاونی ها و واحدهای تولیدی توزیع کرده است.
مدیر شرکت علوفه خراسان گفت.. مجتمع علوفه فجر که بزرگترین مجتمع ذخیره سازی علوفه در استان خراسان است با هزینه ای معادل چهار میلیارد ریال احداث شده و ظرفیت ان در حال حاضر 85 هزار تن است که تا 100 هزار تن قابل افزایش است.
۰ نفر