۴ اردیبهشت ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 6986005
T T
۰ نفر
وزیر نفت عربستان خواستار همکاری تولیدکنندگان نفت شد # مدینه منوره خبرگزاری جمهوری اسلامی 4/2/74 هشام ناظر وزیر نفت و منابع معدنی عربستان خواستار همکاری تمامی کشورهای تولیدکننده نفت در جهان شد.
به گزارش مطبوعات عربستان وی که شنبه در دهمین کنفرانس جهانی مواد موثر در صنایع نفت و پتروشیمی در کویت سخنرانی می کرد تاکیدنمود که کشورهای تولیدکننده نفت تنها عوامل تعیین بازار نفت نیستند بلکه نوسانات در بازار نفت ممکن است تاثیر منفی براستقرار و ثبات بازار بگذارد.
وزیر نفت عربستان گفت : سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک که جهان بطور اغراق آمیز ی درمورد نقش ان سخن می گوید تنها یک سوم کشورهای صادر کننده نفت را تشکیل می دهد . اوپک که 76 درصد ذخایر نفتی جهان رادارا می باشد درحال حاضر 41 درصد تولید نفت جهان را به عهده دارد.
وی افزود اوپک که در دهه هفتاد 72 درصد صادرات نفت جهان را داشت و اکنون 52 درصد صادرات نفت رادارد.
هشام ناظر نتیجه گیری کرد کاهش نفش کشورهای عضو اوپک در بازار بین المللی نشان می دهد که بزرک کردن نقش کشورهای تولیدکننده نفت یک تلاش غیر واقعی است و بدور از ظرفیت های فعلی می باشد.
وزیر نفت عربستان در پایان سخنان خود از کشورهای تولیدکننده نفت اوپک خواست دگرگونیهای بازار نفت را پی گیری کنند تا اقتصاد خود رااز اثرات نوسانات قیمت ها در امان نگهدارند.
۰ نفر