۲۶ فروردین ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 6985442
T T
۰ نفر
اتمام کاربازسازی بیش از65 هزارواحد مسکونی در سطح کشور # تهران .خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/1/74 کار بازسازی 65 هزار و 657 واحد مسکونی اسیب دیده در مناطق شهری و روستایی از حدود 104 هزار واحدمسکونی تحت پوشش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاپایان سال گذشته /1373 / به اتمام رسید .
این مطلب را مهندس جواد حق شناس دبیر ستاد بازسازی حوادث غیر مترقبه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد .
وی اضافه کرد بازسازی این واحدهابا استفاده ازحدود240 میلیارد ریال تسهیلات بانکی انجام شد .
وی که روز شنبه به مناسبت شانزدهمین سال فعالیت این نهاد باخبرگزاری جمهوری اسلامی گفتگو کرد افزود رویدادهای پیش بینی نشده سالهای اخیر به 210 هزار و 532 واحدمسکونی در 24 استان کشور اسیب رسانده است .
حق شناس گفت سیل بهمن 71 در 13 استان کشور ، رانش زمین در کهکیلویه و بویر احمد ،زلزله فیروزاباد فارس و سفیدابه سیستان وبلوچستان مهمترین رویدادهای سه سال گذشته بود .
وی در زمینه توزیع مصالح ساختمانی در نقاط اسیب دیده گفت بیش از 11 هزار تن میله گرد ، 24 هزار تن تیراهن و 186 هزارتن سیمان در قالب طرحهای ملی تهیه و از سوی ستادهای بازسازی عرضه شد .
وی گفت ارائه خدمات فنی ، تهیه و اماده سازی زمین برای جابه جایی واحدهای اسیب دیده ( برحسب لزوم ) و نظارت کامل در ساخت وساز رااز وظایف ستادهای بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نقاط اسیب دیده می باشد.
حق شناس گفت تهیه بیش از 40 طرح هادی روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بهمن ماه 1371 تاپایان سال 73 در بازسازی مناطق اسیب دیده از دیگر اقدامات انجام شده است .
در این طرحهاپروژه های بهسازی اجرا شد و برای بیش از 130 روستاکه نیاز به جابه جایی داشتند محل استقرار جدید شناسایی و زمین برای احداث مسکن واگذار شد .
وی در پایان گفت در صورت تامین اعتبارات لازم در سال 74 این نهاد قادر است 70 درصد از واحدهای اسیب دیده در سطح کشور را تحت پوشش قرار دهد .
۰ نفر