۲۵ فروردین ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 6985373
T T
۰ نفر
چین صنایع نظامی خود رابه صنایع غیرنظامی تبدیل می کند # پکن خبرگزاری جمهوری ایسلامی 25/1/74 لی حوا چین معاون کمیسیون نظامی چین روز پنجشنبه اعلام کردتغییر کاربری ضنایع نظامی این کشوربخش مهمی از استراتژی توسعه اقتضادی چین است به گزارش خبرگزاری شین هوا وی که در نخستین اجلاس مللی انجمان استفاده ضلحآمیز ضنایض نظامی سخن می گفت تبدیل ضنایع نظامی چین به شرک تهای تولید کنندکالاهای عمومی را از اهداف مهم چین خواند .
لی حوا چین که عضو دائمی دفتر سیاسی حزب کمونیست چین نیزمی باشد مهمترین اهداف این جلسه را بررسی و تحقیق و تقویت همکاری بین ضنایع نظامی و غیرنظامی ذکر کرد .
وی گفت در ضورتی که این مهم بشکل عمیق مورد بررسی قرار گیرد زمینه برای تبدیل سریع ضنایع نظامی به واحدهای تولیدکننده کالاهای غیر نظامی فراهم خواهدشد .
انجمن ملی استفاده صلحآمیز از ضنایع نظامی چین درسال 1987 تاسیس شد اهداف این انجمن استفاده عمومی وغیرنظام از ضنایع نظامی با همکاری شرکت های سرمایه گذاری است .
وزارت دفاع و ارگانهای نظامی چین علاوه بر نفوذ سیاسی در پیکر نظام این کشور در ساختار اقتضادی ان نیز داری نفوذ و قدرت برجسته میباشند .
ارتش چین همواره نقش فعالی در اقتضاد و ثبات سیاسی چین ایفانموده است و تضمیمات اخیر نیز نه تنها از نظر اقتصادی بلکه به لحاظ سیاسی نیز برای اینده چین دارای اهمیت وحساسیت ویژه است .
این گزارش حاکیست واحدهای ضنعتی کشتی سازی و تسلیحات چین بیش از 500 نوع تولیدات خودرا از جمله ماشین موتورسیکلت و دستگاههای مکانیکی را به حدود ضد کشور ضادر میکند.
این وزارت خانه علاوه بر فعالیت در زمینه ساخت هواپیمای مسافربری در نظر درد تا قبل از سال 2000 ،30 ماهواره برای کشورهای خارجی به فضاپرتاب کند.
جذب سرمایه های خارجی و احداث مرکز هواپیمایی چین باکمک بانک ها و شرکت های خارجی از دیگر فعالیت های وزارت دفاع این کشور محسوب میشود که از96 و600هزاردلارسرمایه خارجی در مرحله اول بهره برده که این مبلغ از مجموع کل سرمایه گذاری خارجی در طی 13 سال گذشته در این بخش بیشتر میباشد.
ضنایع اسلحه سازی وزارت دفاع چین نیز تاکنون بیش از 100 واحد سرمایه گذاری مشترک در زمینه های تولید ماشین الات مکانیکی اتومبیل موتورسیکلت ضنایض سبک ضنایع شیمیایی و غیره تاسیس و راه اندازی کرده است.
وزارت دفاع چین در مجموع حدود 30 درصد درامدهای ارزی این کشور را تامین می کند.
۰ نفر