۹ فروردین ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 6984493
T T
۰ نفر
اعمال عوارش ضد دمپینک بر صادرات تلویزیون کشورهای آسیای جنوب شرقی # نیویورک - خبرگزاری جمهوری اسلامی 9/1/73 کشورهای اروپای غربی با مطرح کردن اقدامهای غیرقانویی کشورهای آسیای جنوب شرقی برای حضور گسترده تر در بازار اروپا اقدامهای تنبیهی علیه آنان اعمال کرده اند .
به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال وزرای اتحادیه اروپا یک عوارض گمرکی ضد دمپینک 30 درصدی بر روی تلویزیون رنگی وارداتی از کشورهای چین ، کره جنوبی و دیگر کشورهای آسیای جنوب شرقی تحمیل کرده اند .
دلیل این اقدام مبارزه با بکارگیری سیاست دمپینک در صادرات تلویزیون رنگی توسط این کشورها به اروپا عنوان شده و هدفش بالا رفتن قیمت محصولات صادراتی است . این گروه از کشورها متهم هستند که محصولات خود را در اروپای غربی با قیمتی ارزان به فروش می رسانند .
عوارض گمرکی ضد دمپینک ، به عنوان جریمه ای بر روی کالاهای خارجی که با قیمتی پائینتر از بهای محصول در داخل کشور تولیدکننده عرضه می شود ، اعمال می گردد . هدف این اقدام که در اصطلاح اقتصادی دمپینک خوانده می شود ، بدست آوردن سهم بیشتر در بازار خارجی و یا سلطه بر بازار با هدف از دور خارج کردن رقبای دیگر است .
۰ نفر