۲۱ اسفند ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6983968
T T
۰ نفر
کارخانه تویوتا قیمت اکثر محصولاتش را در امریکا بالا می برد # نیویورک خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/12/75 شرکت خودروسازی " تویوتا موتور " اعلام کرده است که ماه اینده بهای اکثر خودروهای مدل تویوتا و لکسنر خود را در بازار امریکا بطور متوسط 3 درصد بالا خواهد برد.
این حرکت در پی اقدام مشابه سه شرکت عمده خودروسازی امریکا ، جنرال موتورز ، فورد و کرایسلر ، در ماه ژانویه 97 و متعاقب فروش بسیار خوب تویوتا در ماههای اخیر و افزایش سهمش در بازار امریکا صورت می گیرد.
این درحالی است که صاحبان صنایع خودروسازی امریکا طی ماههای اخیر این شکایت را مطرح کرده بودند که تضعیف ین در برابر دلار امریکا به تویوتا و دیگر خودروسازان ژاپنی انعطاف نامناسبی در جهت پائین نگاه داشتن قیمتهایشان در مقایسه با رقبای امریکائیشان داده است.
سه شرکت بزرک خودروسازی امریکا در ابتدای ماه ژانویه در جهت تعدیل قیمت محصولات مدل 1997 خود ، یک افزایش متوسط 39 دلاری را در بهای خودروهای خود اعمال کردند. اقدام تویوتا قیمت اکثر محصولات بزرگترین شرکت خودروسازی ژاپن در بازار امریکا را از 21 فروردین 76 بطور میانگین 57 دلار افزایش می دهد.
پیش بینی می شود که دیگر شرکتهای خودروسازی ژاپن نیز که طی چند ماه گذشته در شرایط کاهش فروش خودروسازان امریکایی با افزایش فروش و سهم در بازار مواجه بوده اند ، دست به اقدام مشابهی بزنند.
۰ نفر