۱۵ اسفند ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6983673
T T
۰ نفر
شرکتهای هواپیمایی در دو دهه 1/1 تریلیون دلار هواپیماخریداری می کنند # نیویورک خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/12/75 پیش بینی می شود که شرکتهای هواپیمایی فعال در جهان طی بیست سال اینده 16160 فروند هواپیمای تجاری جدید به ارزش 1/1 تریلیون دلار از صنایع هواپیماسازی خریداری کنند.
شرکت بوئینک امریکا در پیش بینی سالانه خود در مورد بازار هواپیماهای تجاری این براورد را انجام داده و سهم خود را بالغ بر 60 درصد خریدها دانسته است.
روزنامه یو اس ای تودی به نقل از مقامهای بزرگترین شرکت هواپیماسازی جهان نوشت که شرایط مناسب برای خرید هواپیماهای جدید از بوئینک کماکان ادامه خواهد داشت.
روند صعودی خرید هواپیماهای مسافربری سال میلادی گذشته شروع شد و یک رکورد سفارش خرید بالای 53 میلیارد دلاری برای دریافت 717 فروند جت بوئینک به ثبت رساند.
دوران سفارشهای مناسب برای خرید هواپیماهای تجاری جدید معمولا دو تا هفت سال طول می کشد و مقامهای بوئینک ابراز امیدواری کرده اند که دوران جدید یک دوره 7 ساله باشد.
انها می گویند هواپیماهای بوئینک 747 دیگر پر فروشترین هواپیمای تجاری نخواهد بود و در مقابل هواپیماهای کوچکتر مانند بوئینک 737 و 757 فروش بالایی کسب خواهند کرد. براورد شده است که این هواپیماها به همراه مدلهای مشابه ساخت کنسرسیوم اروپایی ایرباس طی بیست سال اینده حدود 11260 مورد سفارش دریافت کنند.
این در حالی است که تخمین زده می شود که در این دوره بوئینک 747 و دیگر هواپیماهای پهن پیکر مانند سوپرجامبو ساخت ایرباس تنها 1180 مورد سفارش را به خود اختصاص دهند.
پیش بینی شده است که تا پایان سال 2016 میلادی شرکتهای هواپیمایی فعال در خارج از امریکا سه چهارم هزینه های خرید هواپیماهای جدید را انجام خواهند داد.
۰ نفر