۸ دی ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6979812
T T
۰ نفر

وزیر انرژی ترکیه راهی ایران شد

۸ دی ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6979812
وزیر انرژی ترکیه راهی ایران شد # انکارا - خبرگزاری جمهوری اسلامی 7/10/75 رجائی کوتان وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه بعد از ظهر امروز شنبه بنا به دعوت همتای ایرانی خود راهی ایران شد.
رجائی کوتان وزیر انرژی ترکیه قبل از ترک فرودگاه استانبول در گفتگوئی با خبرنگاران گفت: در این سفر تفاهم نامه انتقال گاز ترکمنستان از طریق ایران به ترکیه و از ترکیه به اروپا بین مسئولین سه کشور به امضاء خواهد رسید.
وی افزود: امضای این تفاهمنامه اولین گام در راه تحقق طرح انتقال گاز ترکمنستان به ترکیه است.
وزیر انرژی ترکیه گفت: با امضای این تفاهمنامه کار احداث خط لوله انتقال گاز ترکمنستان به ترکیه طی دو سال اینده شروع خواهد شد و امید می رود که این طرح تاسال 2000میلادی به اتمام برسد.
کوتان با اشاره به احتیاجات روزافزون ترکیه به انرژی گاز اظهار داشت :ترکیه طی سال 96 میلادی با ایران، گرجستان ،نیجریه، یمن و مصر قراردادهای خرید گاز طبیعی به امضاء رسانده است.
کوتان با اشاره به اینکه ترکیه در سال 2000میلادی به 27 میلیارد و در سال 2010 میلادی به 55 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی احتیاج خواهد داشت گفت: در حال حاضر ترکیه سالانه شش میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از روسیه و دو میلیارد متر مکعب گاز طبیعی نیز از الجزایر وارد می کند.
کوتان با اشاره به کمبود انرژی برق درترکیه افزود:در سال 1998 میلادی ترکیه با کمبود دو میلیارد کیلووات ساعت انرژی برق روبرو خواهد بود و دولت این کشور مصمم است با احداث نیروگاههای حرارتی جدید و حتی نیروگاه هسته ای احتیاج روزافزون این کشور به انرژی برق را برطرف نماید.
وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه روز دوشنبه اینده "دهم دیماه" به ترکیه بازخواهد گشت.
۰ نفر