۱۱ آذر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6978110
T T
۰ نفر
وزیر راه وترابری :توانایی ساخت سازه های دریایی افزایش یافته است # تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/9/75 وزیر راه وترابری گفت: توانایی ساخت سازه های دریایی در کشور افزایش یافته است و در سالهای اخیر جهادسازندگی و سازمان ب نادر و کشتیرانی بنادر و اسکله های زیادی در ک شور ساخته اند.
مهندس اکبر ترکان روز یکشنبه در دومین کنفرانس بین المللی سواحل ، بنادر و سازه های دریایی گفت: جهادسازندگی تاکنون 10 بندر و اسکله را ساخته است و 20 اسکله در حال ساخت دارد / در حالی که احداث شش اسکله را در دست بررسی دارد.
وی افزود: همچنین سازمان بنادر و کشتیرانی تاکنون 13 بندر و اسکله را در بنادر کشور ساخته و یا در مدیریت انها نظارت داشته است و هفت طرح را نیز در دست اجرا دارد.
وی گفت: این توانمندیها در حالی بدست امده است که تا سالهای 1363 و 1362 کوچکترین طرحهای سازه های دریایی توسط پیمانکاران خارجی انجام می شد.
وزیر راه وترابری با اشاره به قابلیتها و منابع فراوان در دریاهای کشور نظیر منابع زنده و غیرزنده دریا گفت: لازم است برای استفاده از این منابع / سازه های دریایی مناسب ساخته شود .
ترکان با اشاره به اینکه دانش فنی ساخت سازه های دریایی در کشور وجود دارد گفت: لازم است دانشگاههای کشور به سوی فن گرایی حرکت نمایند و اقدام به ایجاد پژوهشکده کنند تا این پژوهشکده بتواند در زمینه رفع این مشکلات اقدام کند.
مهندس محمد مدد مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز بر ضرورت توجه به نگهداری از سازه های دریایی کشور تاکید کرد و گفت: عدم توجه به این امر و ناتوانی در نگهداری از سازه های دریایی باعث از بین رفتن سرمایه گذاریهای انجام شده ، می شود.
وی با اشاره به رسوب گذاری سازه های ساخت داخل ،ازپژوهشگران و متخصصان خواست که در بخشهای مختلف سازه های دریایی تحقیق کنند تا عمر مفید انها افزایش یابد.
وی رسوب گذاری ، کمبود تحقیقات در مورد بکارگیری مصالح ساختمانی در ساخت و احداث بنادر ، بررسی علل خرابی سازه های دریایی در مسائل فلزی و غیرفلزی ، زمینه استفاده از ارماتورهای غیرفلزی و رفتار سازه های دریایی در برابر ضربه و انفجار را از مشکلات عمده ساخت سازه های دریایی ذکر کرد و از محققان خواست که برای رفع این مشکلات اقدام کنند.
دومین کنفرانس بین المللی سواحل ، بنادر و سازه های دریایی که به منظور معرفی ظرفیتهای علمی ، عملی بالقوه و بالفعل و بکار گیری مناسب از انها ، تقویت و ارتقاء توانایی های علمی / فن اوری و کاربردی کشور و...
صبح روز یکشنبه در دانشگاه علم و صنعت اغاز به کار کرد چهارشنبه به کار خود پایان می دهد.
۰ نفر