۵ آذر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6977726
T T
۰ نفر

دارایی های یک شرکت نفتی قزاقستان توقیف شد

۵ آذر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6977726
دارایی های یک شرکت نفتی قزاقستان توقیف شد # الماتی - خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/09/75 دادگاه عالی قزاقستان دارایی های یک شرکت بزرک نفتی این کشور را برای عدم انجام تعهدات خود در برابر یک خریدار خارجی و ایجاد زیان به کشور توقیف کرد .
برپایه رای دادگاه عالی قزاقستان شرکت // قره ژانباس مونای گاز// برای جبران زیان وارده باید 13 میلیون و 260 هزار تنگه // -189 هزار و 428 دلار- به نرخ روز// و نیز 364 هزار دلار بابت بدهی خود/ درامدی که می توانسته به دست بیاورد / زیان وارده و مالیات بپردازد .
روزنامه کاروان بلیتس چاپ الماتی امروز دوشنبه نوشت:// قره ژانباس مونای گاز// درسال 1993 میلادی با یک شرکت خارجی به نام // فارق لیمیتد// قرار دادی را برای فروش 200 هزار تن نفت امضا کرد و خریدار متعهد شد تا نفت خریداری شده را با کشتی منتقل کند .
// فاروق // باانکه 100 درصد پول نفت خریداری شده را پیش پرداخت کرده بود چون نتوانست کشتی های نفت کش رابه بندر قزاقستانی اکتاو بیاورد خواستار تحویل نفت خریداری شده ازراه خط لوله نفتی روسیه شد.
اما براثر مشکلات موجود در کار انتقال نیز تنها35 هزار تن از نفت خریداری شده از این راه صادر شد و ادامه کاران متوقف شد.
شرکت قزاقستانی با این استدلال که وضع پدید امده یک وضعیت خاص بوده از // فاروق // خواست در قرار داد منعقده تجدید نظرکند ولی خریدار که هویت ان در گزارش / کاروان بلیتس // مشخص نیست به ان رضایت نداد و اصرار کرد نفت خریداری شده به هرشکل باید تحویل شود.
فاروق به دنبال خودداری // قره ژانباس مونای گاز // از تحویل نفت خریداری شده به دادگاه عالی قزاقستان شکایت برد. این دادگاه نیز شرکت قزاقی را مقصر دانست و رای به توقیف اموال و دارایی های ان تازمان جبران بدهی و خسارت وارده داد .
وزیر نفت قزاقستان به دنبال حکم دادگاه عالی قزاقستان درنامه ای به این دادگاه به رای ان اعتراض کرده و به // قره ژانباس مونای گاز // دستور داد تا این حکم را اجرا نکند .
در // قره ژانباس مونای گاز // که در غرب قزاقستان به استخراج نفت مشغول است 2300 نفر کار می کنند .
۰ نفر