۲۹ آبان ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6977429
T T
۰ نفر
فلسطین خودگردان درپی دریافت یک میلیارد دلار کمک اقتصادی است # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/8/75 فلسطین خودگردان به منظور تقویت اقتصاد خود که حدود یک سال است با بسته شدن مرز فلسطین اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی به حالت فلج درآمده است , روز چهارشنبه از کشورهای اهدا کننده کمک در کنفرانس پاریس خواستار یک کمک یک میلیارد دلاری خواهد شد .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس یاسر عرفات با شرکت در این کنفرانس که حدود 40 کشور اهدا کننده کمک در آن حضور می یابند نیازهای سرمایه گذاری فلسطین برای سال 1997 میلادی را مطرح خواهد کرد .
بنابراین گزارش معاون رئیس بانک جهانی گفت : کشورهای اهدا کننده کمک در سال جاری میلادی به دلیل آشفتگی ها و بسته شدن مرز فلسطین اشغالی مجبور شدند پولهای خود را از طرحهای زیربنایی میان مدت به طرحهای کوتاه مدت مانند ایجاد اششغال در فلسطین خودگردان منتقل کنند .
وی افزود: حدود 165 میلیون دلار از 414 میلیون دلار که در سال 1996 به فلسطین خودگردان اعطاشده به طرحهای کوتاه مدت اختصاص یافته است .
مقامهای فلسطین خودگردان می گویند: بسته شدن مرز فلسطین اشغالی روزانه حدود نه میلیون دلار به این منطقه زیان وارد می کند و میزان بیکاری را تا 60 درصد در غزه و 33 درصد در ساحل غربی بالا برده است .
۰ نفر