۲۹ آبان ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6977415
T T
۰ نفر
مقام اروگوئه ای :ازشتاب و تحرک در عرصه سازندگی ایران شگفت زده شده ام # تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/8/75 دابرت ودیگوز پیلی معاون وزیر کشاورزی اروگوئه روزسه شنبه بادکتر لاریجانی نایب رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.
ودیگوز پیلی در این دیدار اظهار داشت:من ازدیدن کشور شماو شتاب و تحرکی که درسازندگی ان دیده می شود کاملا شگفت زده شده ام و معتقدم که برای سیاستمداران جهان / دیدن ایران و واقعیات این کشور بسیار ضروری است.
وی افزود:کشور شمادراین منطقه دارای اهمیت بالایی است و از لحاظ بین المللی مورد توجه همه جهانیان است .
ویگوزپیلی گفت:دولت ماعلاوه برگسترش روابط اقتصادی موجود/ تصمیم دارد که همکاریهای بین دوکشور درزمینه های فرهنگی/ سیاسی و بین المللی رانیز گسترش دهد.
رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز دراین دیدار خاطرنشان ساخت ایران پس از پیروزی انقلاب توجه خاصی را به کشورهای قاره امریکا مبذول داشته و از این رو گسترش روابط بااین کشورها رشد چشمگیری یافت در حالی که قبل از انقلاب ا ین رابطه فقط به رابطه ایران و ایالات متحده امریکا/ محصور بود.
وی افزود:از نظرمامردم امریکای لاتین مردمی خونگرم وصمیمی اند و سالها قربانی سلطه عظیم سیاسی اقتصادی واشنگتن بوده اند.
وی تاکیدکرد:ماضمن حمایت از استقلال این کشور/ همواره زمینه های وسیع همکاری باانهارا دنبال می کنیم.
در پایان این دیدار معاون وزیر کشاورزی اورگوئه از اقایان دکتر روحانی و دکتر لاریجانی / رییس و نایب رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای بازدید از کشورش دعوت به عمل اورد.
۰ نفر