۱ آبان ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6975631
T T
۰ نفر

یک هزار تن سیب زمینی بذری در همدان تولید شد

۱ آبان ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6975631
یک هزار تن سیب زمینی بذری در همدان تولید شد # همدان خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/07/75 حدود یک هزارتن سیب زمینی بذری امسال در ایستگاه تحقیقات کشاورزی تجرک همدان تولید شد .
مهندس جواد شامخی رئیس سازمان کشاورزی همدان گفت ایستگاه تجرک در 70کیلومتری شمال شرقی همدان به دلیل شرایط اقلیمی مناسب بزرگترین ایستگاه تولید بذر مادری سیب زمینی ایران محسوب می شود .
بر اساس اعلام سازمان کشاورزی میزان تولید بذر مادری سیب زمینی در این ایستگاه امسال نسبت به سال قبل صد در صد رشد نشان می دهد .
به گفته کارشناسان بذر تولید شده در ایستگاه تجرک از نوع مقاوم و پر محصول است و علاوه بر تامین نیاز سیب زمینی کاران استان همدان به استانهای تهران و خوزستان نیز ارسال می شود .
تولید سیب زمینی بذری در این ایستگاه از سال 1365 آغاز گردیده و ایستگاه تجرک طی 10 سال اخیر گامهای بلندی در تامین نیاز کشور برداشته است .
ایستگاه تجرک با مساحتی حدود 2 هزارو 750 هکتار می تواند سالانه دو تا سه هزار تن بذر مادری سیب زمینی تولید و عرضه کند .
این مرکز تحقیقاتی علاوه بر تولید بذر مادری سیب زمینی و انجام پژوهشهای کاربردی و زیر بنائی در مورد این محصول در زمینه تولید بذور غلات برای استان همدان و استانهای همسایه نیز فعالیت می کند .
به گفته خانم عفت معمارزاده کارشناش مرکز تحقیقات کشاورزی همدان در ایستگاه تجرک بیش از 40 گونه مختلف سیب زمینی نگهداری و تکثیر می شود وی افزودبذرهای این واریته ها برای اجرای طرحهای تحقیقاتی در نقاط مختلف کشور در اختیار پژوهشگران قرار می گیرد .
۰ نفر