۱۷ مرداد ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6971280
T T
۰ نفر
دبیرکل اکو : توسعه اکو ناشی از حمایتهای ایران است # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/5/1375 شمساد احمد دبیر کل اکو در دیدار با رئیس جمهور گفت: تمام جهانیان پروژه خط آهن مشهد / سرخس رامهمترین پل ارتباطی بین آسیای مرکزی ودنیا می نگرند واعتبار وافتخار آن را متعلق به رئیس جمهور،دولت و ملت ایران می دانند.
وی که روز چهارشنبه در پایان مدت ماموریتش درتهران با آقای هاشمی رفسنجانی دیدار کرد بااشاره به نقش تاریخی ایران درتکامل تحولات منطقه ای و جهانی افزود: کشورهای منطقه و عضو اکو همواره از سرعت عمل ایران در تحقق این پروژه عظیم قدردانی می کنند.
شمشاد احمد با توجه به تاکید سران اکو در تکمیل طرحهایی از قبیل ایجاد خطوط هوایی،کشتیرانی، بیمه و بانک میان کشورهای عضو اکو، حذف تعرفه ها یا اعلام تعرفه های ترجیهی رادرا فزایش حجم مبادلات تجاری واقتصادی منطقه ای موثر دانست.
وی تاکید کرد: نقش توسعه اکو در منطقه حاکی از حمایت ها و پایبندی به تعهدات کشورهای عضو بویژه جمهوری اسلامی ایران است.
آقای هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور نیز در این دیدار بر لزوم رشد و تقویت بنیادهای تاسیس شده در اکو تاکید کرد و آن را عاملی موثر برای فعال تر شدن این سازمان درجهت توسعه همکاری های منطقه ای دانست.
وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران توسعه همکاری های منطقه ای را با مشارکت کشورهای عضو اکو با جدیت دنبال می کند و شرایط مساعد کشورهای عضو این سازمان موقعیتی را فراهم کرده است که این کشورها ب توانند در توسعه و رونق اقتصادی کشورهای عضو سهم بسزایی داشته باشند.
رئیس جمهور از پیشرفت اکو و دوستی و همکاری های سیاسی، اقتصادی کشورهای عضو ابراز خرسندی کرد و ضرورت اجرای عملی تصمیمات این سازمان را از سوی کشورهای عضو را مورد تاکید قرار داد.
۰ نفر