۲ تیر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6968592
T T
۰ نفر
از تصفیه خانه های اب تهران بیش از ظرفیت اسمی بهره برداری می شود # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 2/4/75 ظرفیت اسمی تصفیه خانه های اب تهران شامل جلالیه، کن ، شماره 3 و 4 تهران پارس 20 متر مکعب در ثانیه است امابافرارسیدن فصل گرما وافزایش تقاضا،این تصفیه خانه هادر هر ثانیه 22 تا23 مترمکعب اب رابرای مصرف عرضه می کنند .
مهندس ناصر رحیمی کیان مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب استان تهران بااعلام این مطلب در گفت و گوی اختصاصی باخبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت : دمای هوای تهران هنوز کمتر از 35درجه است با این حال در هر شبانه روز بیش از2 میلیون و 500 هزار متر مکعب اب مصرف می شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود1/6 درصد افزایش نشان می دهد .
وی افزود:باافزایش دمای هواخود به خود میزان مصرف اب بالامی رودبنابراین شهروندان تهرانی برای جلوگیری از کم ابی یا قطع اب ، باید در مصرف ان صرفه جویی کنند .
مدیر عامل شرکت اب و فاضلاب استان تهران در ادامه افزود : بخش عمده ای از اب مورد نیاز تهران ، اکنون از ذخایر اب پشت سدها تامین می شود. در صورتی که تقاضابرای اب افزایش یابد،شرکت ناگزیرخواهد شد که از اب چاههای عمیق نظیر یافت اباد که گواراو دارای کیفیت مطلوبی هستند ،بهره برداری کند .
مهندس رحیمی کیان پرت اب را فیزیکی و غیرفیزیکی اعلام کرد . وی پرت فیزیکی اب راناشی از فرسودگی لوله های شبکه،عدم دقت کنتور و استفاده های غیرمجاز ذکر کرد و افزود : این میزان کمتر از 30 درصد می باشد .انتظار می رود بااقدامات انجام شده در اینده ، به کمترین میزان کاهش یابد .
وی پرت غیر فیزیکی اب در شبکه راناشی از مشکلات در ارسال برک اب بها و قرائت کنتورهادانست که حدود 10 درصد است .انتظار می رود در سال جاری این رقم به صفر برسد .
مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب استان تهران تعداد مشترکان غیرمجاز این شرکت را30 تا 40 هزار خانوار اعلام کرد و افزود : باتوجه به ایجاد تسهیلات و اقدامات انجام شده نظیر تشکیل پایگاههایی در مساجد برخی از مناطق تهران ، این شرکت در کوتاهترین زمان به متقاضیان واجد شرایط ، انشعاب اب می دهد .وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال جاری دیگر مشترک غیرمجاز در تهران باقی نماند .
وی در ادامه اظهار داشت : در سال گذشته میانگین بهای هر مترمکعب اب برای مشترکان 156 ریال و قیمت تمام شده ان بیش از 280 ریال بود و بار مالی این مابه التفاوت را شرکت اب و فاضلاب استان تهران متحمل شد.
مهندس رحیمی کیان در پایان به مناسبت هفته صرفه جویی مصرف اب در پیامی اظهار داشت : باتوجه به کمبود منابع اب ، هزینه های گزاف تولید ، انتقال و توزیع اب دراستان تهران ، از تمام مصرف کنندگان در خواست می شود در استفاده ازاین نعمت الهی ، الگوی صیحیح مصرف را رعایت کنند و از هدر دادن ان خودداری کنند.
۰ نفر