۲۲ خرداد ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6967996
T T
۰ نفر
دیدارهای آخوندی با وزرای مسکن و شهرسازی یمن و سوریه # آنکارا- خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/3/75 عباس آخوندی وزیر مسکن وشهرسازی ایران که در استانبول بسر می برد، روزسه شنبه با وزرای مسکن وشهرسازی یمن و سوریه به طور جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.
علی حامدشرف وزیر آبادانی مسکن وبرنامه ریزی شهری یمن دراین دیدار بااشاره به بازدید اخیر وزرای راه و جهادسازندگی کشورمان ازیمن،علاقه مندی یمن به استفاده از تجربیات و دانش فنی ایران در زمینه های مسکن ، شهرسازی و ساختمان سازی را اعلام کرد.
آخوندی نیز آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اعزام کارشناس و انتقال تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه راه سازی وشهرسازی را به اطلاع همتای یمنی خود رساند.
دراین دیدارمقررشد طرفین پس از بررسی کارشناسی مساله، درکوتاه ترین زمان ممکن یادداشت تفاهمی دراین زمینه به امضاء برسانند.
آخوندی همچنین روزسه شنبه در دیدار با حسام صفا وزیر مسکن وشهرسازی سوریه ،مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد کنفرانس بین المللی شهرنشینی (هابیتات 2 ) وهمچنین تجربیات ایران در امر ایجاد مسکن را برای همتای سوری خود تشریح کرد.
دراین دیدار حسام صفا مواضع وتلاشهای کشورش رابرای همکاری مشترک بین اعراب در کنفرانس هابیتات 2 تشریح کرد.
وی افزود:به رغم سعی سوریه برای حرکت مشترک با دیگر کشورهای عربی ، بدلیل مواضع برخی کشورها،درهمه زمینه ها موفق به حرکت مشترک نشدیم.
دراین دیدار طرفین در ارتباط با همکاریهای مشترک وپیگیری فعالیتهای کمیته مشترک بین دو کشور بحث وتبادل نظر کردند.
عباس آخوندی وزیر مسکن وشهرسازی کشورمان برای شرکت در کنفرانس بین المللی شهرنشینی (هابیتات2 ) در راس هیاتی در استانبول بسرمی برد.
۰ نفر