۲۷ اردیبهشت ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6966706
T T
۰ نفر
روزنامه اتریشی .. افتتاح خط آهن سرخس تجن ضربه درد آور تهران به تحریم های اقتصادی آمریکا است # وین - خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/2/75 روزنامه اتریشی " کوریر " در سرمقاله شماره روز پنج شنبه خود نوشت گشایش خط آهن سرخس تجن و احیای مجدد جاده ابریشم سابق ضربه سریع و درد آور تهران به تحریم های اقتصادی آمریکا علیه این کشور است.
روزنامه مذکور نوشت جاده ابریشم سابق که از طریق آن صدهاسال علاوه بر ابریشم مشرق زمین ، طلا ادویه جات و لباس نیز به مغرب زمین حمل می شده است با پیدایش کشتی های بخار به فراموشی سپرده شده بود.
این روزنامه اضافه می کند اکنون در اغاز هزاره سوم به طور ناگهانی جاده ابریشم سابق با حداث خط اهن و اتصال شبکه های راه آهن چین و ترکیه به یکدیگر دوباره احیا شده است.
کوریر می افزاید با افتتاح و احیای دوباره جاده ابریشم دیگر مانعی بر سر راه رشد عظیم اقتصادی کشورهای آسیای مرکزی نخواهد بود.
روزنامه اتریشی نوشت جمهوری های استقلال یافته شوروی سابق از جمله ترکمنستان ازبکستان تاجیکستان که دارای نفت هستند از بدو افتتاح خط آهن سرخس تجن با یک ارتباط مستقیم به خلیج فارس و اروپا دست یافته اند.
این روزنامه اضافه کرد با افتتاح این خط آهن وابستگی تجاری جمهوری های سابق شوروی به راه مواصلاتی روسیه از بین خواهد رفت .
این روزنامه خاطر نشان می سازد انجام این پروژه و استفاده از جاده ابریشم سود سرشاری را نصیب ایران خواهد کرد.
روزنامه مذکور نوشت صرف هزینه ای حدود 30 میلیون دلار برای احداث این خط اهن از سوی ایران یک سرمایه گذاری سود آور برای آینده این کشور است.
روزنامه اتریشی در پایان مقاله خود می افزاید خط آهن جدید شمال شرق ایران موقعیت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک عامل مهم اقتصادی مستحکم کرد .
۰ نفر