۱۸ اردیبهشت ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6966026
T T
۰ نفر
تویوتا یک کارخانه تولید موتور خودرو در آمریکا احداث می کند # نیویورک خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/2/75 یک شرکت خودروسازی بزرک ژاپن برنامه ریزی کرده است که با ساختن یک کارخانه تولید موتور خودرو فعالیتهای خود را در آمریکا گسترش دهد.
مسئولان شرکت تویوتا موتورز اعلام کرده اند که در نظر دارند در جریان یک سرمایه گذاری 198 میلیون دلاری این کارخانه را در شهرکی در 40 کیلومتری چارلستون در ایالت ویرجینیای غربی احداث کنند.
به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال بر اساس برنامه طراحی شده محل این کارخانه در بوفالو خواهد بود و تا پایان قرن جاری تولید خود را اغاز خواهد کرد. منابع رسمی که خواسته اند نامشان فاش نشود گفته اند در این کارخانه موتور اتوموبیل برای خودروهای مدل کرولا و جئوپرازیم تولید خواهد شد و 500 کارگر برای این فعالیت استخدام خواهند شد.
مقامهای ایالت ویرجینیا گفته اند این برنامه روز سه شنبه رسما در چارلستون اعلام خواهد شد ، اما گفتگوها برای تعیین جزئیات قرارداد از جمله زمان شروع عملیات ساختمانی کارخانه همچنان ادامه خواهد یافت.
مسئولان تویوتا در آمریکا حاضر نشده اند در مورد این برنامه اظهار نظر کنند. این شرکت بزرک خودروسازی ژاپن طی ماههای گذشته در حال ارزیابی محلهای مختلفی در سراسر آمریکا برای احداث این کارخانه بوده است.
پیش بینی می شود که در این واحد سالانه 200 هزار دستگاه موتور اتومبیل برای استفاده در کارخانه مونتاژ خودرو مستقر در فرمونت کالیفرنیاتولید شود. این کارخانه خودروسازی سرمایه گذاری مشترک دو شرکت بزرک تویوتا و جنرال موتورز آمریکا است.
شرکتهای خودروسازی ژاپن از جمله تویوتا طی چند سال گذشته با توجه به بالابودن ارزش ین در برابر دلار در بازارهای پولی جهان و هزینه های بالای تولید در داخل دامنه فعالیتهای خود را در آمریکا گسترش داده اند. انها برای دستیابی به این هدف از میزان واردات کاسته و در مقابل بر تعداد کارخانجات تولید خودرو و قطعات منفصله اتومبیل در آمریکا افزوده اند.
۰ نفر