۱۰ اسفند ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6962464
T T
۰ نفر
پیمان اوکراین - روسیه به جنک تجاری دو کشور پایان می دهد # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/12/76 خارجی.اقتصادی.اوکراین.روسیه.تجارت رئیس جمهوری اوکراین روز یکشنبه در پایان دیدار سه روزه خود از روسیه گفت : امضای یک پیمان اقتصادی دو جانبه با روسیه در هفته گذشته , به یک " جنک تجاری " میان دو کشور پایان داده است .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو لئونید کوچما افزود: عمده ترین چیز این است که ما به یک جنک تجاری که در واقع بیشتر سیاسی بود تا اقتصادی پایان داده ایم .
بنابراین گزارش کوچما و یلتسین روز جمعه پیمانی امضا کردند که زمینه همکاری طرفین را در بخش های استخراج و ذوب فلزات , سوخت و انرژی , تولید هواپیما, فضا و مواد شیمیایی فراهم می کند .
این پیمان حجم مبادلات تجاری دو کشور را از رقم جاری سالانه 3/15 میلیارد دلار به دو و نیم برابر در 10 سال آینده افزایش می دهد .
کوچما به دنبال امضای پیمان یادشده گفت : " ما در شرایط تازه این امکان را داریم که به عنوان همسایه های خوب کنار هم زندگی کنیم ." رئیس جمهوری روسیه درپی امضای موافقتنامه با کوچماگفت : این موافقتنامه که تا سال 2007 میلادی معتبر خواهد بود یک " مشارکت استراتژیک " است که به مقدار زیاد محتوی واقعیات است .
20/14/80/230/232/
۰ نفر