۹ اسفند ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6962427
T T
۰ نفر
ارزیابی مثبت سفیرجمهوری اسلامی ایران در کانادا از سمینارهای "تجارت با ایران" # ونکوور- خبرگزاری جمهوری اسلامی 09/12/76 دکتر"سیدمحمدحسین عادلی" سفیرجمهوری اسلامی ایران در اوتاوا، همایش های برگزار شده درکانادا، در زمینه"تجارت باایران" را موفقیت آمیزخواند.
مجموعه همایش های "تجارت با ایران" که توسط" اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان کانادا" و"شورای بازرگانی ایران - کانادا" از روز سی بهمن ماه بطور متناوب درچهارشهر مونترال ، تورنتو، کالگری، و ونکوور باهدف جلب بازرگانان وسرمایه گذاران کانادایی به فعالیت درایران تشکیل شده بود، روز جمعه پایان یافت.
"عادلی" پس از پایان همایش - ونکوور در گفتگوبا خبرگزاری جمهوری اسلامی ، اظهارداشت: این همایش ،تبلیغی سیاسی برای کشور مابه شمارمی آید، چرا که دراین مدت حجم فراوانی از اطلاعات اقتصادی وسیاسی جامعه ما توسط هیات ایرانی وهمچنین برگزارکنندگان کانادایی به شرکت کنندگان عرضه شد.
سفیرجمهوری اسلامی ایران در اوتاوا افزود: از نظر اجرایی نیز این همایش موفق بوده به نحوی که حجم مذاکرات اولیه برای سرمایه گذاری در ایران به ویژه در بخش نفت وگاز بالغ بردو میلیارد دلار بوده وتعدادی از شرکتهای کانادایی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری درایران اعلام کرده اند.
عادلی ادامه داد ما تمام تلاش خود را به کارمی بریم که موازنه تجاری با کانادا را که به ویژه درسال گذشته میلادی به نفع مابوده است ، همچنان حفظ و گسترش دهیم.
از سوی دیگر در بخش واردات از کانادا بایستی بیشتر برجذب تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته این کشور متمرکز شد، که درمقایسه باسایرکشورها ارزانتر است.
سفیرجمهوری اسلامی ایران گفت: سفارت به زودی از طریق گسترش شبکه اطلاع رسانی بازرگانی ازطریق شبکه اینترنت ، تلاش می کند که محصولات تولید شده درایران را هرچه بیشتر به مشتریان کانادایی معرفی وبازرگانان کانادایی و ایرانی را از این طریق به یکدیگر متصل ومعرفی سازد.
وی افزود: تاکید ما برسیاست واردات سرمایه به کشور وگسترش صادرات غیرنفتی ازکشوراست.
باتوجه به برخی از انتقاداتی که توسط تجار کانادایی به مراحل طولانی قرار داد، افتتاح اعتبار ودریافت پول صورت می گرفت،"عادلی" ابراز امیدواری کرد که ازطریق کاهش دیوانسالاری دربخش صادرات و واردات کشور و مراکز عالی، از هزینه ناشی از گرانترشدن کالاها وخدمات توسط واردکنندگان کالا یا خدمات به ایران جلوگیری شود.
۰ نفر