۵ اسفند ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6962154
T T
۰ نفر
بازرگانان ترک در انتظار افزایش صادرات به عراق هستند # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 5/12/76 خارجی.اقتصادی.ترکیه.عراق.صادرات بازرگانان ترکیه روز سه شنبه گفتند: پیمان اخیر سازمان ملل با عراق درباره بازرسیهای تسلیحاتی , تجارت ترکیه با این کشور را به سطح پیش از آغاز بحران تازه خلیج فارس بازمی گرداند .
به گزارش خبرگزاری رویتر از آنکارا محمود ارسلان رئیس اتحادیه صادر کنندگان غله مدیترانه با اشاره به پیمان روز دوشنبه سازمان ملل با عراق گفت : این خبر خوبی بود و آثار آن از هفته آینده در فروش کالا به عراق نمودار خواهد شد .
وی افزود: این پیمان در بالابردن سطح تجارت به میزان پیش از آغاز بحران کمک خواهد کرد . میزان تجارت از ( جنوب شرقی ) ترکیه مدت دو ماه است که در سطح صفر بوده است .
بنابراین گزارش صادرات ترکیه به عراق از 9/51 میلیون دلار در ماه ژانویه سال 1997 میلادی به دلیل بحران این کشور با سازمان ملل به 9/46 میلیون دلار در ماه ژانویه سال 1998 میلادی کاهش یافت .
عبدالقدیر چیکماز رئیس اتحادیه صادرکنندگان غله در جنوب شرقی ترکیه گفت : صادرات آرد ترکیه از این منطقه در ماه ژانویه نسبت به سال پیش از آن به دلیل ایجاد وقفه به 18 هزار و 338 تن رسید . صادرات از بخش جنوب شرقی ترکیه به طور عمده رهسپار عراق , ایران و جمهوری آذربایجان می شود.
20/14/80/230/232/
۰ نفر