۱۸ بهمن ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6961160
T T
۰ نفر
یک مسوول : کار مطالعات اسکله صید و صیادی در دریاچه هامون پایان یافت # زاهدان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/11/76 داخلی.اقتصادی.جهاد سازندگی.شیلات.
مدیرکل شیلات سیستان گفت: کار مطالعات اولین اسکله صید و صیادی در حاشیه دریاچه هامون پایان یافته و عملیات اجرایی آن تا پایان سال آغاز می شود.
مهندس محسن گلشنی افزود : این اسکله ، در منطقه گمشاد زابل ساخته خواهد شد و برای آن تاکنون 300 میلیون ریال اعتبار منظور شده است.
وی اظهار داشت: از دریاچه هامون ، سالانه هشت هزار تن انواع ماهیان گرم آبی صید می شود.
وی اضافه کرد: مراحل ساخت یک کارخانه کنسرو سازی ماهی نیز در زابل آغاز شده است.
هم اکنون ماهی زابل به کارخانجات کنسرو سازی اهواز ارسال می شود.
مدیر کل شیلات سیستان گفت : این منطقه از شرایط آب و هوایی مساعدعی برای پرورش ماهی قزل آلای رنگین برخوردار است و امسال 21 هزار قطعه بچه ماهی در آبهای سرد استخرهای چاه نیمه رها شده است.
گلشنی همچنین به پرورش میگو در آبهای شیرین زابل اشاره کرد و گفت: بستر کشت و پرورش میگو در منطقه ورمال زابل فراهم شده وکارگاه آن در حال تجهیز است که بزودی افتتاح می شود.
مهندس رضا حاج محمدی ، مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ما گفت : تاکنون با هزینه شش میلیارد ریال اعتبار ، 80 درصد عملیات آماده سازی زمین های پرورش میگو در غرب رودخانه با هوکلات چابهار به پایان رسیده است.
وی گفت : این اراضی یکی از هفت سایت پرورش میگو در سیستان و بلوچستان است که 12 هزار هکتار وسعت دارد و در مرحله اول چهار هزار هکتار آن در 39 مزرعه 20 هکتاری به متقاضیان واگذار شده است.
۰ نفر