۲۹ مهر ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6954216
T T
۰ نفر
منطقه ویژه اقتصادی انزلی برای اماده سازی به کمک دولت نیاز دارد # رشت خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/7/76 مشاور طرح ایجاد منطقه ویژه انزلی گفت: این منطقه تا آماده سازی برای بهره برداری به 100 میلیارد ریال وام دولتی نیاز دارد.
داریوش محمدخان روز سه شنبه درگفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: نزدیکی منطقه ویژه انزلی به مرکز کشور و نیز ارتباط دریایی و زمینی نزدیک با کشورهای آسیای مرکزی ، قفقاز و اروپااز ویژگی هایی است که سرمایه گذاری در این منطقه را با سود مطمئن تضمین می کند.
وی سرمایه گذاری در سه بخش صنعت ، خدمات ، گردشگری و جلب سرمایه های خارجی را در آینده نزدیک سبب بازیابی دو باره جایگاه شایسته بندر انزلی به عنوان دروازه اروپا دانست .
دکتر عبدالحسین ساسان مدیر مشاور طرح منطقه ویژه اقتصادی انزلی نیز گفت: با توجه به اینکه بندر انزلی نزدیک ترین راه کشورهای حوزه خلیج فارس به آسیای مرکزی و اروپاست ، با یک برنامه بلند مدت 15 ساله ، این منطقه می تواند جایگاه ویژه ای را در بین مناطق آزاد آسیا کسب کند.
عبدالغفار شجاع نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت : در یک قسمت از منطقه ویژه با 40 هکتار مساحت ،عملیات اجرایی وتبادل کالا آغاز شده است.
وی افزود : درناحیه "گلشن " منطقه ویژه انزلی 140 هکتار زمین واگذار و کار آماده سازی آن شروع شده است و 200 هکتار زمین در کنار این ناحیه ، در آینده قابل واگذاری است.
۰ نفر