۵ مهر ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6952456
T T
۰ نفر
وزیر جهاد : بخش های قابل واگذاری شیلات باید به مردم واگذار شود # تهران / خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/07/76 وزیر جهاد سازندگی گفت : بخش هایی از شیلات که مردم توانایی انجام ان را دارند ، باید به مردم واگذار شود.
محمد سعیدی کیا روز شنبه در همایش یک روزه صیادان ، آبزی پروران و صاحبان صنایع وابسته در تهران اظهار داشت : در زمینه تکثیر و پرورش ماهی گامهای خوبی برداشته شده است و این امر باید تداوم یابد.
وی افزود : برای افزایش سرانه مصرف ماهی در کشور لازم است ، مدیریت بر بازار و برنامه ریزی های لازم در زمینه تولید و توزیع انجام شود.
سعیدی کیا گفت : ظرفیت های زیادی برای بسط پرورش ماهی در ابهای داخلی کشور وجود دارد که با استفاده از آنها علاوه بر ایجاد اشتغال و رفع محرومیت ، عدالت اجتماعی نیز محقق خواهد شد.
رسول لاهیجانیان مدیرعامل شیلات ایران نیز در این همایش ، به مناسبت پنجم مهرماه سالروز الحاق شیلات به وزارت جهاد سازندگی ، گزارشی از الحاق شیلات به جهاد را تشریح کرد.
در این همایش نماینده صیادان ، نماینده آبزی پروران و صنایع وابسته شیلاتی گزارشی از فعالیت ها و عملکرد خود ارائه کردند.
نماینده صادرکنندگان محصولات غذایی دریایی نیز در این همایش گفت : میزان تولید آبزیان کشور از 134 هزار تن در سال 1365 به 400 هزار تن در سال 75 افزایش داشت .
وی افزود: صادرات کشور در زمینه شیلات ، در سال 1368 منحصر به خاویار ، ماهی خاویاری و میگو و صادرکننده منحصربفرد " شرکت شیلات " بود ، اما در حال حاضر محصولات صادراتی این بخش به 30 قلم رسیده و تعداد شرکت های تولید کننده و صادرکننده افزایش یافته است .
وی اضافه کرد:جایگاه خاویار ایران نسبت به 10 سال گذشته به طور چشمگیر ارتقاء یافته است و متوسط قیمت این محصول در بازارهای خارجی از هرکیلوگرم 161 دلار در سال 1366 به 347 دلار در سال 75 افزایش یافت .
20/120/123/11/
۰ نفر